Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sådan tur att inlägget fanns kvar som ett utkast!!! Så här kommer det!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag antar att jag får vara nöjd om jag får in ett inlägg här då och då. Vill skriva av mig en del om jobbet men det tar jag på slutet så jag kan säga lite annat roligt som hänt innan...

Vart en del med Jesper, lika mysigt som alltid!! <3

Emelie kom in till stan och hälsade på. Vi hade pratat om att vi skulle tåga genom sverige och danmark tillsammans men det ser ut som om det kan bli väldigt svårt att få ihop. Men det var iaf väldigt roligt att träffa henne!

Jag och Sara har fixat det sista med pengarna på banken och sagt upp kontot sedan har jag suttit hemma och skrivit till alla och lagt pengar och brev i kuvert som jag skickat till alla i klassen.

Var på träningscentret i måndags med Carro. Tränade Bodycombat. SKIT KUL! Har bett min chef att jag ska få sluta innan 18 varje måndag så att jag iaf har en fast träningsdag i veckan och så en dag jag träffar Carro i veckan, myspys!
Imorgon skall vi dessutom på Aerobic MBL (mage, bak och lår), ska bli skönt att ge kroppen lite träning.

Träffade Mården igår, han kom och våldgästade oss en stund, tyvärr var jag inte alls social, sry vännen.

Smsat lite med Rasse och jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för honom!

Fastnat otroligt för Norges bidrag i Eurovision song contest, tycker väldigt bra om den låten! Hold on, be strong med Maria Haukaas Storeng.

Jag och Jimmie har idag varit tillsammans i 23 månader, bara en månad kvar till två år!!
Drömde en mardröm i natt... Att han träffade en ny och så sa han en mening till mig som jag inte kan få ur huvudet: "Hon får mig att känna saker som jag inte känt för eller från dig på väldigt länge". Jag kan inte rå på hans känslor men jag hoppas verkligen att han är säker på att jag älskar honom i med och motgång! <3


Och så jobbet då da.
Jag mår dåligt av mitt jobb! Jag mår dåligt av att inte ha ett schema så att jag kan få planera mitt liv, har vetat två dagar i taget hela veckan och det är inget roligt i det! Chefen trycker dessutom hela tiden ned en i skorna. Jag skall nu skriva ned ett par konversationer som skett under dagen.

Handling: Jag står vid kaffebryggare och håller in knappen i väntan på att jag skall höra att den skall börja spola så att jag vet att den startat.
Jag: "Jag tycker den är lite seg på att starta ibland".
Göran: "Nej, det är bara ni som inte kan trycka på knappen klokt, det är inget fel alls på den bryggaren."
Kommentar: Alltid är det vi som gör något fel, vad vi än gör så är det vårt fel.

Handling: Jag står och granskar schemat och så kommer jag på javisst ja, Sofia ska jobba idag, och Göran skulle prata med henne igår om det för det hade han glömt att göra innan.
Jag: " Pratade du med Sofia igår?"
Göran: "Ja, det gjorde jag".
Jag: "Mådde hon bra?"
Göran: "Ja, skulle hon inte göra det eller?"
Jag: "Jag vet inte, jag har ju inte jobbat med henne på ett par dagar så bara ville vara snäll".
Göran: "Hon jobbade ju i måndags, det är ju inte länge sedan".
Jag: "Men då var jag ledig så har inte pratat med henne sedan i söndags"
Göran: "Jaha, och? Hon jobbar inte så mycket..."
Jag tänker "Nej jag vet det" men vänder mig om och går.

Handling: En kund kommer och ber om vatten, det är en liten barnflaska hon vill ha fylld. I andra handen håller hon en glass.
Kunden: Skulle jag kunna få vatten i den här?
Bettan: Nej, inte för att vara elak men har du handlat där i glassen kan du väl be dem om vatten för vi är faktiskt inget serviceställe.
Kunden: Vadå är ni inte samma ställe?
Bettan: Nej det är vi inte men du ska få ditt vatten. (Tar flaskan ur handen på kunden).
Kunden: Men hur skall jag kunna veta det?
Bettan: Nej men du får ju ditt vatten men vi är för i helvete inget serviceställe.
Kunden: Jag behöver inte din hjälp, men hur fan skall jag kunna veta det, va? (Kunden ser på mig, jag viftar med händerna att "jag lägger mig inte i/håll mig utanför" och tittar ned i golvet).
Bettan kommer fram till kunden och räcker henne flaskan med vatten.
Kunden: Du, jag tycker du ska ta ut dina aggressioner på någon annan än dina kunder.
Kunden går och Bettan halvropar efter henne: Far åt helvete!
Kommentar: Jovisst, vi får en hel del människor som kommer och ber oss om vatten och det är väldigt jobbigt men det får vi väl för fan stå ut med, vi har ju ändå ett serviceyrke och är där för kunden då gör man väl för i helvete inte så. Gyllene regel inom service: Kunden har alltid rätt! - Den regeln lever jag efter och gör alltid mitt bästa för kunden men Bettan vet då fan inte vad service är!

Andra saker de gör fel är bland annat i den här situationen:
Mimmie stängde igår tillsammans med Görans dotter Åsa. De hade inte haft något att göra och därför städat och gjort fint istället. När Mimmie kommer till jobbet idag går Göran och hämtar en lista på vad Mimmie glömt att göra som ingår i stängningssysslorna och rabblar upp dem och skäller på henne för att hon inte gjort dem.
Jo visst, Göran ska väl säga att hon glömt något men det är mänskligt att glömma och han kan väl se till att säga det ensam till henne och inte inför oss andra så att Mimmie får skämmas ännu mer. Men droppen går ändå när Bettan som stått bredvid och hört allt ändå tar vid när Göran slutat och skäller ännu mer på Mimmie. Det räcker väl med att en av dem säger till!!!!

Suck, och nu har ju dessutom Åsa pratat med Göran om att de behandlar oss fel och ingen på jobbet trivs (Ingen av oss tjejer kommer tillbaka nästa år) så inte nog med att jag hela tiden är rädd för Göran och Bettans småutskällningar som kommer stup i ett nu är jag även rädd för att de ska skälla ut oss för att vi klagat på hur de behandlar oss!
En tröst i helvetet är iaf att jag inte fått något anställningsbevis så är det för jävligt så kan jag gå när fan jag vill och aldrig komma tillbaka!


Nu sitter jag här och skriver och hör hur lövbiffen fräser i stekpannan. Ikväll blir det lövbiff, beasås och pommes och förhoppningsvis en hel del mys och gos. Hade tänkt köpa en ros till älskling men glömde det. Har ju räknat ned hela veckan till den här dagen. Då kunde det låta såhär: "Älskling, nu är det bara 4dagar och 23minuter kvar tills det är en månad


Ha det bra puss, måste laga maten färdigt innan den bränns vid.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: