Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 3

Kategori: Allmänt

Tisdag 23/12 2008

Känns jättekonstigt att jag idag, om jag varit hemma, hade varit hos mummo och moffa och firat jul. Har inga som helst julkänslor och kan verkligen inte förstå att jag missar risgrynsgröt och knäck. Har dessutom hela dagen funderat på om jag skall öppna mummo och moffas och Eva och Per-Oves julklapp, som de skickat hit till mig, idag eller imorgon. Men har iaf bestämt mig för att jag sparar det till imorgon.

Suck, den här dagen har varit sådär. Idag har missöden skett. Har tappat bestick på golvet, en gång när jag skulle bära bort tallrikar från gästerna och en gång i köket precis när jag gått in genom dörren så andra gången hade jag tur. Har dessutom tagit ut fel soppa, två ggr, men egentligen var det inte mitt fel. Första gången sa Brigitte bara soppa och då gjorde jag en dagens för när de säger soppa är det egentligen dagens. Men då ville hon ha en annan soppa och då visste jag inte vilka saker som skulle i soppan så gick ut igen och frågade och så fick hon visa. Hum..
Nåja, har iaf både serverat, hällt upp dryck, plockat bort OCH tagit emot en beställning från två tyskar!! Dessutom har jag lyckats bära den stora brickan idag utan att hålla emot med andra handen! När det bara var en timme kvar av lunchen bad jag om att få gå och putsa bestick och göra i ordning kvällstallrikarna för då ansåg jag att jag gjort tillräckligt med fel för en dag. Fått en bula idag också, riktigt stor, typiskt mig, eller hur?! Ovanför de säckar där man skall lägga tvätten finns nämligen ett järnskåp och de drämde jag upp skallen i… Smart!

Har dessutom gråtit idag under arbetstid. Såg nämligen Emilia. Det var så jävla likt bakifrån men när hon vände sig om var det inte Emilia. Men överväldigades av en sådan plötslig och stark hemlängtan att tårarna bara plötsligt började rinna och jag fick svårt o andas. Gick snabbt in på toan och stannade där och andades djupt tills tårarna slutat rinna.

Jag och Kathi har gjort klart bordsdekorationerna idag och sedan har vi fixat julmenyn till imorgon. Sedan fick vi fri kväll, från halv sju! Wiiiha!! Pratade med Gelinda (Frau Zöhrer) de har en provtid på 14 dagar och då behöver man inte betala om man vill sluta men då brukar de oftast göra upp att man stannar till efter nyårsruschen är slut. Men måste verkligen överväga vad jag vill göra. Gelinda tror verkligen blind på att jag kommer klara det och hon sa att det blir bättre efter nyår så att innan dess kan jag egentligen inte säga något men då har ju redan två veckor gått.
Funderar på om jag skall gå och prata med Martin, restaurangschefen, och se om han tror att jag kan klara av det. Men samtidigt så är jag verkligen rädd för honom så känner mig inte bekväm med att prata med honom. Men vad gör jag om jag slutar då? Förutom att jag ger upp som en jävla ynkrygg så har jag ju inget annat jobb, vad gör jag då? Åker hem? Eller söker jag ett annat jobb någon annanstans? Vart tar jag vägen?

Har fått höra att vi har en svensk familj från Sthlm här just nu, måste ta och försöka hitta dem imorgon och prata lite, saknar svenskan.
Morgondagen blir en tuff dag. Det är fin servering och ja, nej hu, vill inte tänka på det…!

Jag känner mig som en julgris, det finns så mkt gott att äta! Tjockis-Dessan eller Desi som jag heter för alla här.

God jul till er alla där hemma, önskar eran lilla tysk!


Pusssssss

P.s Hoppas ni har snö där hemma, jag har iaf en riktigt vit jul! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: