Dessidessan

Livet med hjärntumör

Soest söndag

Kategori: Allmänt

Tisdag

Stannade hemma ifrån skolan och tittade lite på Wildfire och när Magnus kom hem så drog jag tag i honom så att vi såg på Super Natural tillsammans. Eftersom Karola ännu en gång hade mycket att lära gick jag hem till Patrick Märte. Han berättade om sin fyra veckors resa i Amerika som han gjorde förra året med sina föräldrar. Har nog aldrig träffat någon som berättar så lyriskt om en resa. Så tittade vi på en julfilm tillsammans...

  

Onsdag

Steg upp och åt frukost och så hämtade Märte upp mig. Han slutade tidigt på grund av uteblivna lektioner och Karola skulle inte komma hem förrän fem så för att ha något att göra gick vi hem till honom. Vi spelade Playstation 2, bilspel. Har inte insett hur mycket jag faktiskt saknat att spela playstation. Haha dock nu när jag är ovan sitter jag där och styr med hela kroppen igen, så som jag gjorde i början när jag spelade. Tvingade honom att se på Wildfire med mig också, den stackarn var verkligen uttråkad den timmen som vi såg på det. :P

Gick hem och åt mat. Satt en stund vid datorn och umgicks sedan med Karola. Vi skulle se på tv och ta det lugnt men vi pratade hela tiden. Jag berättade en hel del om mitt liv. Kände att hon kunde behöva veta det för att förstå hur jag reagerar i vissa situationer och sådär. Dessutom så tror jag verkligen att vår vänskap kommer att hålla länge så vill jag att hon skall veta. Hon började gråta, en reaktion som jag aldrig tidigare fått....


Torsdag

Klev upp tidigt (klockan 9) då jag skulle gå på stan med Christoph. Han tog kort till passet och så kollade vi efter julklappar. Jag köpte en kopp och en tesked samt en cd-skiva så att jag kan lägga över alla bilder lite senare. Sammanlagt gick det där på under 30kr. :P

Vi åkte hem till honom och drack lite te och sedan körde han hem mig igen. Jag tittade på Wildfire och tog det lugnt.

Mat, dator och sedan kom Märte. Han, jag, Karola och Magnus tittade på Robots. Verkligen en film i min smak, jag skrattade typ hela tiden medan de andra bara satt och smålog, orättvist :P


Fredag

Åkte med Karola till skolan. Först hade de religion så satt jag och övade på adjektivens ändelser, oregelbundna verbs böjningar och passiv. Skrev dessutom en berättelse om en Pepparkaka som Karola rättade åt mig efteråt- Inte många fel alls och inga fel på adjektivens ändelser! Bra, då kan jag det när jag skriver, ska bara lära mig att använda det korrekt när jag pratar och alltså inte har betänketid. Tycker det är lite roligt, ingen av tyskarna kunde rätta passivformerna, de har ingen aning om vilken tidsform som är vad, :P hahaha...

Sedan var det musik, det suger alltid lika hårt. Klassrummet är dåligt och dunkelt, luften är skitkass och eftersom de bara pratar om noter så förstår jag noll och ingenting så den lektionen är verkligen tråkig. Satt och läste en bok som jag fått låna av Karola.

Därefter tittade vi på Volleybollturneringen. Laura, Natalie och Märtes lag kom trea. =)

Hem, äta, kolla mailen, fixa till oss snabbt som sjutton. Så bar det tillsammans med Märte av till Laura. Där drack vi fyra fördrinkar och pratade, vidare till Soest. Drack Glühwein och gick till Pesel. Djn kom ihåg mig från förra året!!!!!! =)

Blev lite för stor blandning av drinkar så när vi skulle åka hem vid 12 var jag mer än glad. Hade jag stannat längre hade jag varit väck...!


Lördag
Huvudvärk och allmänt hängig, heeeela dagen!!! Låg i sängen och tittade på tv nästan hela dagen. Ryckte slutligen upp mig, duschade och gjorde mig i ordning, gick hem till Märte, spelade lite Playstation tills han blev upphämtad. Tillbaka till Karola och vänta en timme på att hon skulle komma hem ifrån deras avslutningskonsert. Byta om och åka till födelsedagsfesten som vi var inbjudna till (ingen aning om vad killarna hette som fyllde år :S)


Suck.......... Att komma dit var som att färdas med en tidsmaskin tillbaka till åttans jävla ryktessnack och folks idiotiska kommentarer och jag mådde med ens riktigt dåligt. Hela kroppen värkte verkligen och ville inte vara där, var så jävla förbannad på att folk lägger sig i vad de inte har med att göra. Men påverkades även så att jag blev ledsen, trodde att jag kommit ifrån det men tydligen inte.

Folk som jag inte kände, som inte heller presenterade sig, kom fram till mig och gjorde antydningar om Christoph eftersom jag sov hos honom förra lördagen. Mådde piss där ett tag och allt gick verkligen ut över just Christoph men jag orkade verkligen inte och klarade inte av folket som pratade. Det blev verkligen för mkt också, när Märte inte längre trodde på mig på grund av andras skitsnack. Då var det nog då sket jag i de båda och umgicks med dem som inte frågade och de som inte gjort antydningar. Ehm.. Martin och Henning.. (Karola, Natalie och Laura var upptagna på annat håll :P)

Efter klockan ett var det ingen som gjorde några antydningar längre och jag började njuta av att äntligen kunna dansa igen. Benni, Martin och särskilt Henning (süβer Henning och groβer Martin - finns nämligen en snäll och en jobbig Henning och en lång och en kort Martin) gjorde kvällen helt okey. I två timmar fick jag njuta av att bara dansa, underbart men otroligt varmt :P

Nåja fick i alla fall träffa alla: Laura, Natalie, Henning, Jonas, Martin, Benni, Henning, Christoph, Märte och Niclas. Lärde även känna ett par nya tjejer som jag tyvärr aldrig uppfattade namnen på men de dansade iaf med mig när de andra hade paus :P


Söndag

Idag mår jag faktiskt riktigt bra trots mängden alkohol igår :P Får se vad jag skall hitta på idag. Åker ju på tisdag morgon. Ska gå med till skolan på måndag iaf och säga hej då till folk...



Hey, visst var det Lucia igår?? Jag gick runt och försökte komma ihåg en hel Luciasång men det gick inte. Antingen kom jag ihåg första versen men inte andra, kom in någonstans mitt i en sång eller så kom jag inte på melodin.. Störde mig otroligt. Vem blev Lucia??


Ps. Word, på min egen dator, som jag skrivit allt i den här gången (för att jag inte ska sitta så länge vid Karolas dator) har rättat min svenska på vissa saker som jag aldrig någonsin trodde att jag skulle göra fel :O Pinsamt ju! Men å andra sidan, hur mkt svenska pratar jag då? Jag pratar ju noll svenska, jag mailar och chattar lite men det är ju verkligen inte mkt. En timme svenska per dag, max.. Undrar hur långt jag kommer att ha kommit med min tyska när jag kommer hem...


P.s.s Jag tycker ni som läser min dagbok kan hjälpa mig med en sak:

Sitter här och funderar på utbildningar och yrken till mig själv, förslag?? ;)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du har alltid varit dålig på svenska ;) Lucian har jag ingen aning om.. Kände inte igen henne iaf.. Utbildning vet jag inte heller, det samtalet har vi ju haft några gånger :) hoppas allt är bra!

    2008-12-17 | 17:11:10

Kommentera inlägget här: