Dessidessan

Livet med hjärntumör

Första tiden i Växjö

Kategori: Allmänt

Jag sitter inte riktigt lika mycket vid datorn som jag en gång gjorde, förutom för att plugga, så det blir längre mellan inläggen... Kanske borde överväga att lägga ned bloggskrivandet men det är ju lite av min dagbok liksom.
 
* Har börjat spanskan och fick kommentaren "hängiven" på första uppgiften. Introduktionen var hemsk, fattade noll och ingenting och vi startade en grupp på facebook för fler som kände sig som ett frågetecken. Men nu har jag läst lite mer på spanska och känner mig säkrare, eller nja, mindre osäker iaf. :P
Men det är hemskt rörigt, det är två delkurser och jag lyckas liksom inte riktigt få någon översikt över uppgifterna med mera..
 
* Vart på två utbildningstillfällen med Blenda - ett på kontoret och ett hos polisen. Båda två har varit intressanta och imorrn och torsdag ska jag sitta med och joura och utbildning igen på tisdag. Tror detta kan bli bra.
 
* Franskan har börjat. Första lektionen lärde jag mig dock ingenting mer än "jag heter, du heter, ni heter samt jag är" och lite ljud. Ska kunna o:et i balkong och a:et i finemang och göra ett s-ljud som en racerbåt och ett som en mygga typ.. :P
 
* Vart på två möten med VUGI som numera heter VUGI IF. Nyinvalda har vi nu och jag har bett Caroline, vår kassör, om att få sitta med och lära mig lite om bokföring.
 
* En kurs utav mina två övriga börjar i oktober och den andra i november lagom när den första av dessa slutat (tror jag).
 
* Pluggat med Mikael! De e så underbart med honom, man kan bara va och plugga utan o behöva säga saker eller så. Var och en ägnar sig åt sin sak men ändå känns det så mycket lättare att plugga när han är med. Till och med Viktor pluggade med oss en stund :)
Viktor klarade tyvärr inte sina omtentor så han har massor av tentor i slutet på oktober/början av november stackarn.

* Vart förkyld sen förra torsdagen -dvs. nio dagar nu... Tränade igår och i förrgår för det kändes som om de var på väg bort, nu har jag fått högre temp igen. Och jag skriver högre temp igen för att jag inte riktigt kan kalla det feber att ha 37,6 hela tiden men det är tillräckligt för huvudvärk och trötthet samt att jag har en jävla jobbig hosta.
 
* Beställt böcker för säkert 2000kr än så länge och har ju ännu två kurser kvar. Det suger och jag har ju inte någon inkomst heller så kollar jobb varje dag... Sökte ett igår som jag är sugen på. Inte för framtiden men för nu.
 
* Vart ute och gått i skogen med Viktor i tre timmar förra lördagen. Tiden sprang iväg och vi letade efter svamp men hittade bara blåbär, lingon, vildhallon och massa oätliga svampar.
 
* Träffat vännerna, väldigt mys. Dock inte träffat dem klokt än men det får bli när jag kommit in i rutinerna lite mer och just nu är det ju väldigt mycket med internutbildningen.
 
* Fått ett kort ifrån Emelie från Frankfurt vilket gjorde mig riktigt glad.
 
* Bytt p-piller och blött i 10 dagar i sträck för att nu efteråt ha insett vad sexlust är.. Ojsan hoppsan där kom det erkännandet! Ja men det kan jag inte minnas att jag haft såhär sen innan jag bytte p-piller för, jag tror det måste vara, 5 år sedan. Så kul för mig! :)
 
* Det blir ingen hockey för Viktor i år. Eller Linnéhockey fick iaf inte ihop ett lag och han vill inte pendla för att spela - tycker det tar för mkt tid från plugget och oss och annat han vill göra. Han funderar istället på att börja med MMA. Han har även fått ett erbjudande om att spela korpenhockey med en kille han träffat på golfen här i Växjö och då är det bara träning en gång i veckan och match och det passar ju lite bättre så att han får tid till annat också. Jag försöker även dra i honom att vi ska dansa.. :P
 
* Vi trivs superbra i lägenheten! Det känns riktigt bra nu när vi fått ordning på allt. Visst vi har silverfisk i skåpen i köket men om man vänder former upp och ned slipper man hitta dem döda och då märker man inte av dem. och visst är färgen kass på skåpsluckor i köket, garderober går inte att stänga klokt för att magneterna inte fäster såvdia man inte bankar igen dem och lite annat småfix. Men vi har inrett så att jag verkligen stortrivs!! :)
 
 
 
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: