Dessidessan

Livet med hjärntumör

Nummer 999

Kategori: Allmänt


Nu har snart fyra dagar utan bloggande gått men de kan jag förklara. Jag har bara två inlägg kvar (efter detta ett) till 1000 inlägg och det känns lite sjukt och lite som om man borde göra något speciellt men kommer inte på något.

Dessa dagar har jag gått en powerwalk måndag, tisdag, onsdag och torsdagmorgon med Viktor! Han e så duktig som står ut med mitt morgonhumör innan jag fått frukost och drar med mig ut så att vi kan röra på oss. Det har varit så mysigt varje morgon nu också. Klockan ringer 07.20 och då snoozar ja den en gång. Han går på toa och sen kommer han o lägger sig igen och håller om mig och sen när radion startar igen lyssnar vi på Tittis Nyheter och de andra nyheterna, vädret, dagens fråga och Rogers tre snabba. :) Allt medan min älskling håller om mig och försöker få liv i sin sömntuta. ♥

Sen har vi varit på gymmet och biffat oss efter frukost eller lunch.

Därefter har dagarna sett lite olika ut. Jag har bland annat varit på styrelsemöte för VUGI - intressant till tusen.
Fikat med Carolina och snackat om Olympen!
Vi har haft hit Anton och hans flickvän Julia på key lime-paj som för övrigt var riktigt otroligt mumsigt god och försökt lära dem lite pärk. :)

Solat!
Lämnat in min examinationsuppgift så kanske kan få en kandidatexamen inför sommaren. Sjukt konstigt. vad jag nu ska med den till.
Vi har ätit gott och mått gott och igårkväll började jag packa och prövade ton med kläder som Viktor fick vara smakråd inför så jag vet vad jag ska ha med mig till Gotland :)

Idag nu på förmiddagen har jag ÄNTLIGEN blivit klar med plattorna utanför vårt. De var jätteövervuxna när vi flyttade in och jag har tagit en liten bit nästan varje dag. Borde tagit en förebild och en efterbild men ni kan få en efterbild iaf :) Om jag någonsin ska göra det igen ska jag dock investera i trädgårdsredskap, har gjort allt med skruvmejsel nu.

Jo o i dessa dagar har jag haft enorm beslutsångest om när jag ska åka hem. Antingen åker jag hem imorgon men då blir det buss någonstans innan 15 och är framme 17.10 och båten går ju inte förrän efter 20 så det blir tre långa timmar i staden-där-INGENTING-händer (Oskarshamn) och sen båt hem i tre timmar och sen eftersom anledningen till att jag ska åka hem på fredagen är att jag vill spela majpärken på lördag så måste jag ta buss från hamnterminalen till Västergarn där jag är framme cirka 00.30... SUCK!!! Det är mer än 9 timmar restid.
Dessutom då missar jag att se Eurovision Song Contest med Viktor som vi ju laddat inför eftersom vi sett alla melo här hemma.

Alternativ två: Åka till Oskarshamn och åka med Ulf m.fl hem men då blir det också väntetid i oskarshamn och jag missar både pärk och ESC.

Alternativ tre: åka på söndag. Buss tolv-tiden, båt 15-tiden.

Kvällens semifinal i ESC får avgöra. Om hon ändå inte går vidare åker jag hem.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: