Dessidessan

Livet med hjärntumör

Vårjacka

Kategori: Allmänt


Onsdagens praktik finns inte o säga något om antar jag eftersom jag inte kommer på något som hände :P
Sprang efter praktiken..

Igår på praktiken gjorde jag pannkakor tillsammans med den nya praktikanten Insa för hela Mädchenprojektgruppen så vi stekte väl en 40 pannkakor :P
Jo igår kom jag även upp innan praktiken och lyckades springa, jag ska dock aldrig mer springa på tom mage för jag hungrade ihjäl 10min in på passet. Ska försöka fortsätta kliva upp o springa det korta passet på torsdagar innnan praktiken.

Var på bio med Nina igår. Vi såg Für immer Liebe/Älska mig igen/The Vow.
Det var en typisk film som jag skulle ha gråtit till i vanliga fall men inte en endaste tår letade sig ned för min kind trots att massor av personer satt runt omkring mig och snörvlade. Min favoritskådespelare Channing Tatum var dock bra i sin roll men ja gillar bättre när det är engelskt tal o inte dubbat på tyska :P

Idag har dagen vart sådär. Inte mycket o göra, snarare nada för mig medan Nina hade hur mkt som helst, störande! Skulle följt med en klient till jobcenter idag men de blev inställt så var uppe en timme tidigare för det. När det väl blev inställt var jag precis klar för att åka så istället tog jag mig för o städade hela lägenheten.. :O


Letat jacka efter praktiken. Jag hatar o leta vårjacka. Jag tror inte jag har köpt en ny vinterjacka sen 2006/2007 någon gång. Samma jacka har jag haft i flera år för att jag varje år letat ny jacka men inte hittat någon som jag trivs med lika bra. Men jag har inte tagit med någon vårjacka hit och nu när det är över 10 grader är vinterjackan en aning för varm!

När jag gick där o letade jacka också tittade jag lite smått på andra kläder också. Inte mycket, inte så som jag skulle ha gjort om jag hade haft humöret för shopping men ändå lite och jag är väldigt förvirrad. Jag vet inte längre hur jag vill klä mig. En del av mig vill va lite sportigt klädd för att sport är jag. Typ som Carro med snygga jeans och en sportig o skön tröja men en del av mig vill klä mig lite mer estetisktaktigt, lite gulligt. Lite som Ellinor som alltid e fin i sina kläder och alltid lika söt. Just nu passar inte min garderob in i någon av kategorierna. Tankarna på vårjackan gjorde de ännu svårare. Antingen skulle jag haft en lite sportig jacka eller en typ kavajaktig jacka samtidigt som jag alltid velat ha en läderjacka.
Till slut tog ändå praktiska saker över. För en tjej som hatar handväskor är FICKOR väldigt viktigt. Så har letat efter en jacka med kloka fickor och gärna en innerficka.. Tror att det kommer bli denna:

Enkel, passar till de mesta o kloka fickor o helt klart billigaste jag hittat som jag gillat....

Prövade även lite löpdojjs på Sportcheck och fick riktigt bra hjälp av en kille. Ska bort på Intersport imorrn o kolla deras utbud och så får jag se. Jag behöver iaf verkligen ett par nya löpardojjor!

Planen för helgen är:
Se sevärdhet 28-42 på min karta
ordna vårjacka
kolla på skor
plugga



yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: