Dessidessan

Livet med hjärntumör

Shoppat

Kategori: Allmänt


Klockan 07:15 imorse vaknade jag när elefanten började stöka omkring i lägenheten. Insåg då att jag var fruktansvärt kissnödig och att jag för att kunna somna om skulle jag behöva besöka toaletten. Lyssnade för att konstatera vad hon gjorde och insåg till min mages förskräckelse att hon duschade.. (vilket hon gör varje morgon o låser in sig i badrummet) Låg och väntade klarvaken på att hon skulle bli klar i duschen så att jag kunde få gå o kissa.

Det hördes tydligt när hon var klar för hon stängde inte av radion som stod på hög volym i badrummet när hon gick ut o lämnade dörren öppen.. Snacka om respektlöst så tidigt en lördagsmorgon.
Fick iaf gå på toan men kunde inte somna om för hon fortsatte låta en stund till och trylsade runt med sina förbannade tofflor samtidigt som hon är en riktig sätta-ned-hälen-först-person så att det dånar.. :(

Till slut smällde hon iaf igen ytterdörren och gick och jag somnade efter mycket om och men om..

När jag kom upp kunde jag konstatera att hon kastat av sig handduken på lilla vita skåpet under spegeln i en stor hög och att hon klivit ur tofflorna mitt i gången till toan och lämnat smycken i köket... :/
Personligen anser jag att på de gemensamma utrymmena kan man anstränga sig för att hålla efter sig o så får de se ut hur fan de vill i hennes/mitt rum. (Nog för att jag har känslan att jag måste hålla efter iaf eftersom hon går in här för jämnan o hämtar telefonen som ju måste stå här eftersom telefonjacket är här).
Dessutom har hon sen i torsdags haft kläder liggandes i tvättmaskinen utan o tvätta skiten så jag har inte kunnat tvätta (för de känns ju fel o behöva ta ur hennes saker för o kunna använda den).

Solade idag iaf ute i de 23 graderna i mina pyjamasshorts eftersom de är de enda shorts jag äger. Solade o läste o pluggade lite och försökte sedan mig på en springrunda som gick åt skogen. Det kändes allt annat än rätt i ben, fötter o med skor så de blev till slut en rask promenad istället.

Kom hem åt mat o duschade och gav mig sedan iväg in till stan för att leta shorts, vanish, vårskor, leggings samt handla mjölk.
Lyckades med shorts samt en kjol och en skjortklänning typ och där glömde dessutom tjejen att ta betalt för en av sakerna för jag har svårt att tänka mig att det var ta tre betala för två.... :O Men de hade stängt när jag upptäckte det så jag tänker inte låta mitt dåliga samvete o hennes slarv tvinga mig tillbaka när jag tjänat 19.90 Euro på det..

Hittade inga skor. Tror de kan bli svårt här i Tyskelande... Är precis mellan 37 och 38 när det gäller skor så det är sjukt svårt att hitta en sko som passar. 38orna är för stora och glappar och 37orna trycker på stortån... :(


Är nu hemma igen och har lyckats fördriva en hel dag utan att jag känner mig alltför ensam trots att Viktor åkt. Fick tårar i ögonen idag en gång men annars lugnt.
Elefanten har dessutom tvättat så imorrn borde jag kunna få tvättställningen o kunna tvätta jag med...

Planen för imorrn är att springa, plugga, sola och ta de lugnt...

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: