Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stångaspelen

Kategori: Allmänt

Uppladdningen inför Stånga gick sådär. Höll igång lite dåligt men två veckor innan höll jag iaf igång konstant.

Första matchen var kl 8.00 på torsdagen den 12:e mot När. Vi började med att förlora en pärk (typ set om 40poäng), vann andra och segade oss upp till att vinna även tredje pärken. Matchen var väldigt rolig fram till slutet när de blev stressade på grund av att de behövde gå till nästa match och det blev en del bollar som var väldigt otydliga om hur de skulle dömas. Dessutom bytte vi domare i mitten på tredje och det var en riktig veldomare. Han sa dubbel men när de började tjata om att de va kas gav han med sig och gav dem kas. MORR! Då fick jag ett utbrott och fick många sura miner för att jag skällde på domaren. Dessutom fanns en tjej i det laget som tacklades som en hockeyspelare som jag lackade ur på till slut. Men vinst iaf.

Andra matchen spelade vi mot Hörsne Bullfighters. Riktigt riktigt seg match. Alla andra gick på lunchavbrott utom vi. De hade två stycken som var så otroligt sega med att avverka sina hugg. Enligt reglerna har man tio sekunder på sig att avverka sitt hugg från det att pärkkarlen är redo. Jag räknade upp till 26sekunder på en av dem en gång. Meningen är att domaren då ska varna och så ska hugget avverkas direkt annars räknas det som förverkat men domaren varnade aldrig. MORR på de med... Jag spelade en skitmatch, fick inte in huggen och lyckades aldrig stå på rätt plats på kasen. Vi lyckades efter fullt fullt (30-30) vinna den tredje pärken och vann även den matchen.

Tredje matchen spelade vi mot Essendonn och det var helt klart den roligaste matchen. Bäst stämning, mest skoj och ärliga domslut och ärliga motspelare. En tjej i motståndarlaget tyckte troligen att vi skulle ha lite mer kas så hon skickade bollen baklänges istället för framåt vilket gav upphov till en väldig skrattsalva men inga sura miner alls. Vi vann slutligen även den matchen efter trepärkars igen.

Fjärde och avgörande matchen mot Linde (som hela tiden ropade "Kakans vänner - mums mums mums"). De hade vunnit tre matcher och vi tre så allt stod på spel. Kände ganska snart i första pärken att det var kört och de vann ju självklart första pärken (vi vann första pärken endast mot Essendonn). Men andra pärken vann vi och jag gjorde ett antal bra inhugg och det kändes riktigt bra. I tredje pärken satt hjärtat i halsgropen och vi kom till fullt-20 och skulle bara ta baken men lyckades inte så det blev fullt-fullt. Vi tog baken och skulle nu hålla den och det är faktiskt riktigt svårt. 1 hugg avverkades, sen har jag för mig att 3 stycken högg utanför rutan och därefter satt de andra tre sina men det blev inget och vi lyckades hålla och jag gjorde bra ifrån mig och därmed VANN VI GULD OCH GÅR UPP EN KLASS TILL NÄSTA ÅR!!!! Vilket innebär att vi spelar fyra matcher uppdelat på två dagar.
Skönt för det var tungt i år. Sista matchen slöt 20.00 då hade vi alltså varit där i 12h och säkert spelat 9h av dem.

GULD GULD GULD GULD för Sanda IF III!

Även Viktors lag (han och hans bror spelar i Sanda IF de med) vann guld på söndagen den 15:e. Sista matchen spelade de mot sina a-kusiner. En riktig rysare till matchen med en del tjaffs där en kille gick långt över gränsen i sitt tjaffs mot domaren om en boll och vid en annan boll kommenterade domarens domslut med "annars hade du varit död".
Spännande att se iaf och vi var även ute på lördagen och tittade. :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: