Dessidessan

Livet med hjärntumör

Kallas detta för sommar?

Kategori: Allmänt


Jag tycker snarare att det känns som höst med enstaka dagar med bra väder som man kan glädjas åt.
Nåja jag hoppas på bättre väder sen när jag har ledigt. Har schema till 12:e augusti och sedan tänkte jag faktiskt inte ta på mig mer för det hade varit nice att få vila lite innan plugg (kommit in på spanska deltidskurs på distans, International Human Rights Law, sexualiserat våld och trafficking samt franska och utöver det även kvinnofolkhögskolan i Göteborg på deras kurs feminism i teori och praktik på kvartsfart på distans) och jobbsök drar igång igen.

Är urkass på att sitta vid datorn och blogga på sommaren så mina korta sammanfattningar blir alltid gigantiska och enorma :P

* Jobbar på och trivs faktiskt måste jag säga. Det känns väldigt bra att få hjälpa människor i deras vardag. Vissa situationer är jag väl inte bekväm med men det går alltid på ett eller annat vis. För det mesta har jag 7-16 pass och då är det oftast relativt lätt att komma upp där vid 05.50 men vissa morgnar är jag rädd att jag ska somna vid ratten. Får min första lön på fredag och ska bli spännande och se hur LITEN den kommer va :P
Man får se mycket på jobbet iaf. Bland annat har jag sett kungsörn, tranor, rabbisar i hundratal, räv, en stor häst som diade, fina hästar, en rovfågel som dök ned mitt framför bilen och högg en orm och lyfte med den och flög iväg, en krockad bil, folk som kör som dårar, många fina hus och trädgårdar. Förundrats över folks mat och levnadsvanor m.m.
Men allt som allt trivs jag mycket bättre än jag trodde att jag skulle göra och kan till och med tänka mig att återkomma till hemtjänsten i framtiden.

* Vart och sett Snövit på bio med Carro och Viktor - den var bra faktiskt men tyckte rödluvan va lite bättre och man väntade ju hela bion på att snövit och huntsman skulle kyssas men förgäves.. :P

* fiskat men har varit lite dåligt med fångst.

* Plockat smultron (9 liter) och blåbär (har iaf 5liter infruset och ska ännu få lite sylt av mummo o moffa). Viktor har plockat 12 liter jordgubbar. Nu väntar vi bara på salmbären så vi kan få lite salmbärssylt också.
Rabarber har vi fryst in också så extrafrysen kommer behöva tas upp ifrån förrådet.

* Varit på almedalsveckan för första gången i mitt liv. Såg ett seminarie och folkpartiets tal i almedalen tillsammans med Emelie Largenius som jag för övrigt veckan innan gick och åt lunch med och pratade som sjutton med. Vi har inte setts sen studenten tror jag men det var grymt roligt att träffa henne. Båda två har tyska och politik som huvudämnen och stora intressen samt miljö, hästar med mera så jag tror att vi hade kunnat prata ett antal timmar till. Hon pluggar i Skottland och man blev ju sugen på att åka o hälsa på, får se om kassan och tiden tillåter.

* Vart ute på Joda med MB och TT en kväll och vart ute med dem en annan kväll även om den kvällen tyvärr var sådär så är det alltid mys att umgås med dem.

* Spelat junipärken med Sanda IF och Vmpärken med Levide, där jag, mamma och Hanna hoppade in i deras lag.

* Varit på brudvisning! Rickard som jag lärde känna när jag jobbade i Åminne där han var pizzabagare och jag jobbade i kiosk/servis gifte sig med sin Martina. Så fina! Träffade då även Mården, Wire, Olle och JJ vilket var väldigt trevligt!

* Vart ute och dansat med Carro och då även träffat Ville som jag brukade sitta vid på spanskalektionerna på högstadiet och Elias på dansgolvet.

* Varit ute och ätit på Bakfickan med Viktors familj och framförallt träffat hans kusin Malin som jag har klickat bra med och som numera är en person jag ser upp till väldigt mycket :P

* Eva och Per-Ove har varit på besök så har grillat och druckit gott vin med dem och mummo o moffa.

* Tränat. Tränar backträning och trappträning här förutom att vi har köpt ett gummiband och har ett gummibandspass.

* Käkat otroliga mängder med smultron.

* Ellen har varit på besök.

* Haft poolparty hos mamma med Sanda IF. =)

* Haft fläskläpp - man ska inte dricka ur vattenflaska när man kör bil och ska svänga :P

* Letat jeans utan framgång.

* Sett Folkrace - enormt underbart o känna folkraceatmosfären igen. Mamma och jag såg alltid folkrace när jag var liten och att höra ljuden, få damm på sig, känna doften och se folk rulla (mohahaha) är något jag gillar väldigt mycket :P

Nu får jag tänka för att komma på vad jag gjort mer så nu struntar jag i detta :P

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: