Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jobcenter

Kategori: Allmänt



Igår gick jag upp extremt tidigt för att vara jag. Jag skulle nämligen åka med Shewa och en klient till Jobcenter (typ arbetsförmedling) i Porz vilket ligger i andra änden av stan.
Klev upp 06.20 och förvånades hur lätt det var att komma upp. Hade vaknat innan klockan av fågelkvitter - äkta vårvarning??
Missade pendeln jag skulle tagit och stressade som sjutton bara för att komma dit 08.25 (tiden var 08.30) och inse att Shewa inte var där. Hon kom tio min för sent, ingen punktlighet där inte. Han vi träffade på jobcenter, jösses va pedagogisk och duktig han var. Tänk om alla kunde försöka ingjuta så mkt hopp i kvinnor som han gjorde.

Åkte tillbaka till mitten av staden och på praktiken fick jag sedan fullt upp med diverse saker. Till slut stod jag och kopierade i nära tre timmar, ni skulle sett högen jag fick ihop, jöööösses. Jobbade över en halvtimme och för första gången fick jag säga nej till arbete eftersom jag ville göra färdigt kopieringen.

Ordnade färdkort för mars och handlade innan jag åkte hem, lagade mat, pratade med mamma och syskonen och sen med Viktor och sen efter mycket om och men även om jag var dötrött somnade... :P
Emilia berättade att hon spelar krullis cup och att hennes lag hade vunnit alla sina matcher. Duktigt!!
Jo Mikael ringde ifrån München också och berättade att hans första praktikdag gått bra. Freut mich! :)

MB fyllde år igår också. Kändes fruktansvärt frustrerande att jag inte kunde få ringa och höra hans röst när jag grattade honom men han fick en status och ett par sms istället. Saknar honom enormt mkt!

Idag på praktiken har jag haft min vanliga tid med en klient för konversationsövning, sen läst lite bok och sen ordnat med tackbrev till de som skänkt pengar till agisra.

Kom hem och var ute och sprang. Jag har inte alls den kondition det står på schemat att jag borde ha vid detta laget vilket är väldigt påfrestande och gör mig besviken var gång efter ett pass och jag behöver dessutom nya skor. Varje gång jag sprungit nu de senaste gångerna har jag fått ont någonstans. Får gå o kolla på de så snart jag kan....

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: