Dessidessan

Livet med hjärntumör

57,27

Kategori: Allmänt


Jag är dålig på att blogga just nu men de händer inte så mkt mer än att jag går till praktiken, tränar, kommer hem o pratar med Viktor och ser hockey (tis, tors, idag och imorrn)...

Idag skulle jag springa 4x4km tempoträning men när mp3n dog innan första intervallen så dog också min taggning. Det är så tungt att springa i två timmar o höra sig själv flåsa högre och högre.
Men istället för att släppa ned på tempot då så höll jag det någorlunda lika högt och tog mig milen på 57,27min vilket jag är riktigt nöjd med :) Denna tid innefattar de 10min uppvärmning i början så kanske hade gått ännu fortare om jag hade varit uppvärmd. Önskar att jag kunde springa 21km i det tempot. Jag är inte särskilt snabb, det vet jag och jag kämpar med att få upp lite mer speed men de går trögt. Jag har så svårt o länga steget och löpa avslappnat med långt steg utan o spänna mig och därmed få ont i knät så därför är ett sånt resultat för mig enormt medan för andra kanske inte det är nämnvärt.

Försöker nu städa o ordna i pauserna i matchen mellan Skellefteå och Brynäs. Ska ikväll hem till Valentina och umgås med henne och hennes kille.

Imorrn ska jag springa, plugga, se mer hockey....


Jo förresten jag tänkte bara nämna det: Jag HATAR folk som tuggar tuggummi med öppen mun!!! Jag tål det inte, jag tycker det är så fasansfullt äckligt med det smackandet och att se personen tugga runt det där tuggummit i munnen.
När jag ändå berättar vad jag hatar så finns de en sak till som jag inte tål och det är ljudet av blöt sand. Om jag föreställer mig någon köra ned en liten spade i blöt sand och det där knastrande ljudet som uppstår då får jag rysningar över hela kroppen och blir riktigt illamående. Så i framtiden när vi får barn så får Viktor minsann leka med dem på stranden om de ska gräva för de tänker ja inte va med på.. :P

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: