Dessidessan

Livet med hjärntumör

21km och ont i magen

Kategori: Allmänt

Inte för känsliga personer som inte tål mag, mat och bajs-snack!



Sitter just nu här med en förbövlans jobbig magknip..... Såhär ont har jag då inte haft på flera månader. Senast jag kan minnas att de kändes såhär, fast den gången var iaf betydligt värre, var i höstas någon gång, tror december, när de gjorde så ont att jag låg o grät på sängen men då började jag ju misstänka magsår och allt möjligt.

Denna gång är det verkligen tarmarna som gör ont.

Sprang 21 km på nytt personbästa idag. 2:02:36 :):) Helt underbart och det kändes lätt och skönt och skorna kändes bra. De är inte lika hårda o stabila som de förra så jag snubblar mer o har därmed börjat koncentrera mig mer på hur jag springer så börjar känna att ett bättre löpsteg börjar utvecklas. Det är inte heller det där stampet eftersom dessa skor är mjukare än de förra.

Men när jag kom hem åt jag och sen tog det inte länge innan smärtan slog till som en blixt från en klar himmel. Fick springa på toan och ja där satt jag och missade väldigt mycket av hockeyn.

Duschade i pausen o spolade hett vatten på magen, då släppte smärtan ett tag. Men när jag klätt på mig och borstat håret var det dags igen och kort därpå igen. Ibland undrar man hur mkt man har i sig liksom.

Det liksom bränner i magen ungefär två handbreddar och så från sida till sida och så smärtar det till som ett knivhugg och då är det bara o springa.

suck, efter varje gång önskar jag att det är över. Efter varje gång bränner tårarna bakom ögonlocken.
Vad är normalt? Vad ska jag stå ut mig och när jag ska jag börja oroa mig? När är det IBS och när blir det något annat?

suck.......



Detta tog udden av min glädje av mitt springpass... :(

yours truly
Dessidessan



Kommentarer


Kommentera inlägget här: