Dessidessan

Livet med hjärntumör

Kokos

Kategori: Allmänt

Igår förmiddags ringde mamma och väckte mig och tog en runda med henne på stan. Mummo och Moffa var här och ordnade med kylskåpet som hade fått lite fnatt :P Det frös mina kylvaror, lite sådär småsnopet känner jag :P Fick slänga en hel del nu på slutet som inte tålde att bli fruset. Nåja det var iaf någorlunda lättordnat.
Efter stanbesöket med mamma stack jag hem och lade mig på gräsmatten. Blev störd av tanter som ville prata med mig när jag solade. Tokiga tanter :P
Sen kom Carro och vi åt lite mat ute på gräsmatten och tränade sedan ett pump-pass på Träningscentret. Var riktigt tungt. Eller alltså jag kom fram till att jag är väldigt ojämnt tränad. Ben hade jag ganska tungt på medan jag knappt klarade något alls på axlar och triceps hade jag nästan för lätt på och när vi sedan skulle göra håvring och träna magen var min rygg helt slut så klarade inte av att hålla uppe mig på grund av att ryggen gav med sig. Men var ändå kul och funderar på om man kanske skulle skaffa ett månadskort på gymmet så att jag kan träna lite mer och när jag vill. 
Vi åkte sedan hem och lagade mat. Carro fick fnatt på mitt räknande av köttbullar men det är ju det som är lättast. Jag vet hur många köttbullar jag äter och Viktor med på ett ungefär så för att laga lagom med mat har vi alltid räknat dem. Vilket Carro inte alls kände igen sig i, haha, jaja alla har sina olika vanor och ovanor. :) 
Sedan blev det massor med snack och plötsligt fann vi att klockan var 21.45 och att jag behövde gå o lägga mig och hon behövde åka hem.
Var en mysig dag med min gamla Kokos-vän iaf ♥
Idag har jag förutom jobbat blivit klippt av Sweety - grymt mkt lättare om huvudet nu. Hon gjorde ett bra jobb. Vi pratade också en del och även lite tyngre saker som jag ältat nu under många månader. Vet inte om vi kom fram till något egentligen men jag känner ändå att jag saknar henne och hoppas att vi kan komma över allt tids nog och umgås som vanligt.
Viktor har spelat första dagen på Island Games idag. Han ligger just nu på 29:e plats av 71 men det är ännu ytterligare ett par dagar kvar så vi får se hur det går framöver. Laget ligger på delad 9:e plats av 19 tror jag det är. Om någon är intresserad så finns hans resultat på denna sida: http://www.natwestiowresults2011.com/Competitor.aspx?RegID=23665

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: