Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stångaspelen

Kategori: Allmänt

Jag är sämst på att blogga på sommaren.... Sorry för det!
Tänker nu bara i ett par inlägg skriva om det mest väsentliga som hänt...
Stångaspelen:
Det måste vara det roligaste som händer varje år. Längtan efter Stångaspelen är enorm och direkt när det är över längtar jag efter nästa års stångaspel.
Vi spelade fyra matcher och av de förlorade vi endast den första. Kan skylla på att vi inte var vakna och inte uppvärmda och alltid brukar förlora första matchen men jag tycker faktiskt att de vi mötte var duktiga så jag orkar inte skylla på något. Vi kom tvåa i vår grupp i alla fall och de vi förlorade mot vann alla sina matcher så de gick upp.
Några minnen:

Missade en endaste boll som jag blev riktigt sur på mig själv för, annars är jag stolt över mitt spel.
Var kasmötare för första gången men förhoppningsvis inte för sista - grymt kul position.
Fick beröm av en pärkkarl för att mina inhugg är riktigt bra.
Tog baken på flera inhugg men allra helst just ett är jag stolt över där bollen fullkomligt tvärdog och rullade efter första studs.
Mamma tog baken på ett av mina inhugg som jag kan svära på var på stang men som inte motståndarlaget sade något om så då spelar man - najs :P
Var riktigt säker även med vänstern, inte en endaste boll studsade förbi min vänsterhand, kändes väldigt skönt...
Råkade riva bollen med min tröja, inte roligt...
Skrapade sönder ett knä så att det började blöda.
Var även ute och tittade på pärk på lördagen och träffade bland annat Tobbe, Wire, Emil, Henke m.fl. Mys!
Köpte då äntligen pärkbollar så nu har jag en Herrboll och en Damboll - fint som snus (eller smultron)!
Stångaspelen i mitt hjärta! ♥
P.s Viktors debut gick lite värre. De vann tyvärr ingen match.. Men min älskling var duktig ändå tyckte jag för att spela för första gången...!
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: