Dessidessan

Livet med hjärntumör

Drömmen om Gbg-varvet!

Kategori: Allmänt


Igår blev det en tur till gymmet runt lunchtid, jag och Viktor plockade upp foldrar som skulle delas ut och delade ut dem på campus i brevlådor :)
Hade sedan möte med tyskan så nu har vi blivit indelade i grupper och fått ämnen så nu skall jobbet ta fart. Har full tid för tyskan och alltså projektarbetet fram tills slutet av februari - med fulla lektionsdagar på tisdagar- och sedan kommer vi troligen få köra lite dubbelt när de andra ländernas deltagare kommer hit sen i mars. Men det får bli ett senare problem.

Gick direkt till gymmet efter mötet och pratade bla med Sofie en massa som också sprungit gbg-varvet så bestämt mig för att göra ett träningsschema som jag skall försöka sätta mig och ordna sen när jag gjort tyskan.
Delade ut lite med foldrar efteråt och åt lite snabbt samt duschade och begav mig sedan till Mikael för o träffa gänget en liten stund. Men snart gjorde sig hungern påmind igen så gick hem till maten och min darling.

Drömde om Gbg-varvet, mig och MB under natten. Men det var inte ett riktigt gbg-varv. De första 5km så sprang man in i olika hus o följde olika slingor i husen för o komma fram till ett rum där man skulle hitta någon sak med en siffra på - samma siffra som det spår man startade i, mitt var 5- och sedan när man varit i fem hus skulle man lämna in sakerna för att få fortsätta. Därefter sprang man resten av sträckan och det där med o leta saker var inte riktigt min grej så jag sprang på 2,45, 2,35 och 2,25 i mina olika drömsekvenser medan MB sprang på 1,42 den vältränade jäkeln.... Så vaknade med lite panikångest och med frågan i huvudet, vad har jag gett mig in på :P

Idag blev det en springtur efter frukost. 10min gång + 10 min jogg + 20 min intervall + 10 min nedjogg+15min magövningar.
Sedan tvätta, duscha och äta och kasta oss iväg till ÖoB för att handla lite och kasta oss vidare till Inter Sport och Stadium - behöver nämligen en ny sportbh, fått ont i brösten så behöver en ny med bättre stöd. Men hann bara kolla för att vi var tvungna o stressa hem och ta ut våra saker ur tvättstugan.
Satte mig och limmade ihop en stol av fyra medan Viktor gjorde mat. Ska bli skönt när vi har limmat alla stolar så att man slipper vara försiktig när man sätter sig på dem. :P

Ikväll blir det till att diska, plugga tyska och göra träningsschema!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: