Dessidessan

Livet med hjärntumör

Überfordert

Kategori: Allmänt


- är ett förbannat bra ord men som i svenskan inte har någon bra motsats. Ordet innebär att man känner att man har för mycket krav på sig och att man inte hänger med....

Exakt så känner jag just nu...


Klev upp klockan sju, duschade och åt frukost sen pluggade jag fram till nio då killarna kom och hämtade upp mig. Sen satt vi i skolan innan lektionen och diskuterade böckerna. Därefter lektion mellan 10.15-11.45.
Mat med Sandra, Daniel och Mikael på Tufvan. Sandra är en jättehärlig utbytesstudent som är i vår klass under textstudium och litteraturhistoria.
Återigen lektion från 13.15-14.45. Andreas sade något väldigt roligt som gjorde att lektionen blev en skrattattack :P Han sade att killen det handlade om inte hade "The Balls" för att säga sanningen och när han då sa det i en tysk mening lät det väldigt roligt. Sötisen, han kan verkligen förgylla tillvaron för oss andra! <3

Därefter gick jag och Mikael direkt upp i bibblan och pluggade vidare..... Läste Litteratur och Kulturhistoria tills det bara snurrade i huvudet.

Nu är jag hemma, ska laga mat och gissa vad jag ska göra sen?! PLUGGA!
Patetiskt liv... Mår inte riktigt bra just nu känner jag.. Alldeles för mycket att göra...(blir ju inte bättre utav att jag dessutom konstant tänker på Tomas, wiie...) Saken är den att de hade varit lättare om de varit lite mer praktiska saker men allt vi har nu har med läsa att göra:
Läsa två böcker på sammanlagt 450 sidor till måndag.
Läsa Kultur och Litteraturhistoria som vi dessutom har två lektioner i veckan med så att vi måste läsa som dårar.. (den här veckan har vi från sida 29-55 till imorrn och från 55-75 till onsdagen o de ska vi dessutom besvara frågor på efter lektionen).
Läsa IAL-material som innefattar både material till projektet som vi ju utför i Berlin i två veckor (v.11-12) och material för Sverigekunskap samt Eu-kunskap...
Läsa Språkhistoria och sen har vi ju grammatik på de. Grammatik som höjts till oändliga svårighetsnivåer och där vår bok inte hjälper oss så att vår lärare tycker att vi ska googla... Grattis....!
Daniel, Mikael och jag har bestämt oss för att föra in ytterligare en gemensam pluggdag - fredagen. Alltså blir det endast en dag i veckan -lördag- som kan vara helt pluggfri.

Kommer nog bli bättre när vi kommer in i allt så att vi kan ha en bra planering men träffade Johan, som går andra året på IAL-tyska, i lördags och han sa "Förvänta er inte att ha någon fritid under B-kursen".. Lugnande, NOT!
Men han dessutom är ju inte nöjd med statsvetenskapen, inte bra, den som ju jag är osäker på om den är något för mig. Är lite mer intresserad av att läsa något som har med socialt o göra, hjälpa människor. Men känner lite att jag har två år till på mig att plugga vidare sen och verkligen bli något. Det här är ju bara grunden...

MAAAAT, sen plugga :'(
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: