Dessidessan

Livet med hjärntumör

Söndag - shoppingdag med mamma i Växjö+ må och ti

Kategori: Allmänt

Söndag:
Haha de roligaste hade vart om jag kopierade hela mitt öbkvitto och lade upp på internet. Handlade för 1329.40 där och kvittot är 98 cm långt.
Förutom allt på ÖB blev det lite på Jysk, Trädgårsgrossisten (?!), Maxi och Rusta.
Så var det bara hem igen och möblera, spika, borra och så gjorde goa mamma tonfisksås!
Däckade på kvällen och sov som en stock, helt slut!

Måndagen blev min första riktiga skoldag. Vi hade tyskaintroduktion hela dagen. Gjorde dessutom ett test på våra förkunskaper, insåg att jag saknar ännu en heeeeel del i min grammatik. Blev mkt tyska under dagen men det är ju himmelriket för mig. Att bara få lyssna på tyska hela dagarna, de kan inte bli mkt bättre. Jo om jag fick ha latin och spanska också...  men nu ska vi inte ta slut på mig här va... :P
20 stycken är vi i tyskagruppen verkar de som.
Vi åt pizza ihop o sådär iaf och sen kom Jocke med och kollade in lägenheten samt pratade med mamma och installerade min skrivare... Jag kan inte föreställa mig det här nu utan honom, klickat på en gång. Han är verkligen så underbart snäll!
Efter att han gått började jag och mamma att möblera om igen. Försökte komma på ett sätt att få plats med frysen också. Vi tänkte och tänkte och tänkte och de tar mkt mer psykiskt än man kan tänka sig. Bröt väl halvt ihop där ett tag och tårarna rann. Då gav vi upp och så sov vi på saken.

Morgonen därpå dvs idag nu på tisdagen kom vi på en slutgiltig riktigt bra lösning som jag är nöjd med!! Mamma åkte tyvärr hem idag... Vet inte vad jag skulle gjort utan henne, hon är den bästa mamman, elektrikern, byggarn, städarn, kocken, inhandlar och fixarn - allt i ett! Älskar dig mamma!!

Har haft en lektion idag. Det var uttalslektionen. Öva sch-uttalet har vi gjort idag.
Sedan har jag, Jocke och Daniel vart och handlat och så blev det fika hos mig och slutligen plugg. Vi fick ju en 17sidig historiatext i förrgår som är till imorgon så det var bara att läsa, läsa och läsa de.. Men det förvånar mig, jag tycker inte att de är tråkigt. Jag bara njuter av att hålla på med tyska igen... =)
Det blev till slut även kvällsmat för oss alla tre här. Pannkakor för hela slanten och de gick inte hem förrän vid halv nio. Myspys!
Sedan har jag själv fortsatt med ord och dessutom letat tysk musik. Nu skall jag däcka, imorgon är en lång dag.
Hoppas på att få min grammatikbok och den skönlitterära boken som jag skall ha läst i tills på måndag imorgon så att jag kan plugga på torsdag och inte får sitta sista minuten med allt.

Ha de bra folket. Kramar från en lycklig Desireé

Kommentarer


Kommentera inlägget här: