Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 25

Kategori: Allmänt

14/3 2009
Inte hänt mycket sedan onsdags. Det roliga som hänt och som är värt att skriva om är att jag varit med Becca och ätit pannkakor igen, igår, riktigt mysigt faktiskt.
Igårkväll var vi dessutom i Verni. Jag, Kathi, Roman och Becca gick dit tillsammans. Träffade där Patrick, Hans, Andy, Daniel, Herbert och Christina. Blev en riktigt trevlig kväll. Blev dock väldigt sent, gick och lade mig klockan ÅTTA!!!
och idag på min lediga dag har jag alltså bara legat i sängen och drönat, fullkomligt utmattad. Sett på Harry Potter…

Längtar hem, varit väldigt svårt den här veckan.. Hela tiden tänkt på hemma, vet inte varför men det har varit riktigt jobbigt. Hade en kväll då helt plötsligt tårarna började rinna när jag låg och lyssnade på musik. Men det var iofs ganska skönt att gråta en stund, kändes lättare efteråt även om jag svor över mig själv som den lipsill jag var…

Nu på måndag öppnar insökningen till hösten och universitetet………. Alltså söka in nästa vecka..
Sophie, från Lindau, kommer nog hit på onsdag också o så ska vi testa att åka skidor. =) Önska mig lycka till!



15/3

Inte hänt mycket idag heller. Pratat med ett par trevliga gäster som jag lovade att ha linser imorgon,.. Fråga mig inte varför men de bad mig att ta av glasögonen och visa hur jag ser ut utan.. Dessutom frågade de mig idag om jag kommer någonstans ifrån Norde, jo sverige svarade jag då och frågade om det hörs så tydligt. Nej, tyskan är perfekt egentligen men du har en lite sjungande ton som ni däruppifrån har. Haha, tyckte jag var ganska roligt :P

Fått ett mail ifrån mamma, länge sedan hon skrev så mycket och länge sedan jag blev så glad för ett mail, mamma keep up the good work!

Nåja, dagen var väl okey, räknar dock verkligen bara dagar nu. 37 dagar kvar.. Over and out, god natt!



 Schemat framöver:
1= 7-11 11:25-14:30 19-22:30
2= 8-11 11:25-14:30 19-22:30
N1= 12-15 17-19 19:30-slut
N2= 12-17 19-slut
Söndag 15 – N1
måndag 16 – N1
Tisdag 17 – N1
Onsdag 18 – ledig
Torsdag 19 – N1
Fredag 20 – N1
Lördag 21 – Ni
Söndag 22 – 1
Måndag 23 – 1
Tisdag 24 -1
Onsdag 25 –ledig
Torsdag 26 – 1
Fredag 27 – 1
Lördag 28 – 2
Söndag 29 – 1

Kommentarer


Kommentera inlägget här: