Dessidessan

Livet med hjärntumör

Xanten, m.m

Kategori: Allmänt

Jag skall gifta mig och ni alla är inbjudna!!!

- Nej, inte direkt. Jag och Karola hade ett skämt hela dagen igår. Vi pratade nämligen om hur hon skulle göra för o få mig att stanna kvar i Soest för alltid. Ja, då måste jag väl gifta mig eller så, sa jag. Så kom de att om jag gifter mig med tvillingarna Haumann då har jag ju två män som jag måste stanna här för och då får jag ju inte åka hem. Men eftersom Jonas redan har en flickvän blev det Henning vi bestämde oss för.
Berättade det igår för Henning när vi var på Red Bowls Houseparty och han "gick med på det". Haha, vi skrattade gott iaf. Härligt att träffa honom igen. Jonas, Benni, Paul, Laura, Nathalie, Christoph och Märte också för den delen (alla de var inte där igår).
Blev väldigt mycket dans igår på det där Housepartyt men saknar ännu o dansa med John och Boman...... :'(

Igår var vi ju då på en hel utflykt med HELA Karolas familj. Vi var 17 pers som klockan sju åkte med bussen till Xanten!

Åt frukost på vägen och väl där fick vi en stadsvandring. Sedan var det dags för glass, chokladkonditori, godisaffär och att njuta av solen. Tiden gick fort och det var dags att åka med tåget (ett sånt där blå-gult guidetåg som går på Gotland hela somrarna) till ett museum. Det var ifrån romarna, där finns en gammal amfiteater och sådär och där hade vi väldigt roligt när vi låtsades vara kämpar och så jagade vi de två yngsta i familjen.

Så bar det av tillbaka. Tillsammans åt vi dock på en restaurang på slutet. Schnitzelpanna, schnitzel, kroketter, potatits, grönsaksplatta och så glass och massa Radler (öl och sprite).
Hade så otroligt roligt och fick så mkt beröm för min tyska och för att jag klarat av jobbet och nee hu, kommer sakna allihop. Karolas familj är verkligen hur go som helst och hoppas jag får träffa dem snart igen!

Sov länge idag eftersom vi kom hem ungefär klockan halv fem i morse. Sitter nu o väntar på att Karola ska bli klar med badrummet så att jag också kan få göra mig iordning.
Mummo, moffa, Eva och Per-Ove kommer mellan tre och fyra. Känns jätteknasigt men ska bli så skönt o träffa dem igen, men det innebär då verkligen att resan är över och jag inte vet när jag kommer tillbaka hit till Soest. Vill senast tillbaka till när Karola och alla jag nu känner tar sin student någon gång i juni.