Dessidessan

Livet med hjärntumör

Maggans avskedsfika

Kategori: Allmänt

TJoHo!

Dagen igår var väldigt upp och ned.

Var väl inte så jätteglad under dagen när min älskade pojkvän inte ville spendera tid med något annat än datorn. Dessutom hade jag problem med mitt eget internet som bara inte vill vara med längre. Så det blev en promenad för min del. Bara tio minuter in på promenaden ringde Anna och de resterande 50 minuterna av promenaden så pratade vi om allt mellan svart och vitt.

Sedan blev det lite poker. Vann faktiskt en sit and go, blev riktigt happy!!
Fick hämta Emelie på stan och hämta hem en Crunchy Nacho Burger till Jimmie. Laga ris och fiskbullar till mig själv och sedan vänta på att Rasse skulle komma och hämta oss med sin gigantiska King Cab.
Tillsammans åkte vi ut till Maggan i Fole för att närvara på hennes avskedsfika. Blev en hel del diskussioner om vad alla ska göra och vad alla har för planer och det var riktigt intressant och härligt att dessutom få en uppdatering.
Säga hej då till Maggan som skall tillbringa ett år i USA som aupair. Hoppas allt kommer gå bra för henne och jag kommer definitivt följa hennes framgång i hennes resedagbok.

Efteråt hängde Rasse med hem hit ett tag och satt och pratade med mig och Jimmie. Kommer verkligen sakna hans optimism och skämt. Men undrar vad han lurar i min pojkvän med att säga "A man got to do what a man got to do". Fy!


Idag har jag sovit läääänge och duschat samt myst med Jimmie och dessutom fått reda på att jag måste ha en vit skjorta när jag serverar ikväll, satan! Äger ingen som jag kan knäppa till, med andra ord för liten. Så måste ned på stan och köpa en, satan! Är redan nervös för kvällen, har inte serverat på ett år och är jätteotränad i handleder och händer så det kommer nog gå åt pipan.
Tur att det bara är folk som jobbar som jag känner iaf. Men vad hjälper det, när man tänker efter, när det är nya ettor på högskolan som man skall servera för. Med andra ord 100%s risk att man känner någon som är där..

Nej nu får jag väl göra mig iordning, Börjar 15 och slutar väl inte förrän 22 eller så. Så ha en bra dag i det fina vädret medan jag går och svettas bärandes på en massa tallrikar. (Om det nu stavas med ett eller två l)
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: