Dessidessan

Livet med hjärntumör

Torsdag, Fredag

Kategori: Allmänt

Måste försöka skriva varje dag. Det händer för mkt för att komma ihåg allt!

Igår var det först skola. Sen stack jag och handlade yoghurt och lite mera. Gjorde lite hemuppgifter och gick sedan på "Schulsport". Gick dit med ett par stycken och spelade fotboll. Vi var tolv stycken där och det var riktigt roligt och jobbigt. Hade planer på att gå till fitnessstudion också innan men är riktigt glad att jag inte hann med det för jag blev trött nog av fotbollen. Gjorde två mål, fick en boll i skallen och sköt en kille mellan benen men vad gör det då? ;)
Hem, duschade snabbt som tusan för sen gick jag och 10 st till till en restaurang som avskedsmiddag för Brett som åker på lördag. Han är ifrån Australien, 21 år och ställets pajas så kommer bli lite livlöst utan honom, tror jag.
Vi åt alla god mat som det slutade med att han betalade, 124€, han är tokig! Men tack för maten!!
Drog vidare till en irländsk pub. Fick en "cider" och sen gick jag hem, pratade ganska länge med Jimmie men somnade sedan som en stock, ensam i mitt rum eftersom Vanessa åkt hem till Schweiz över helgen....

Idag var det skola igen. Som alla dagar ;) Men idag var lite roligare än annars eftersom vi skrev sagor..... =) Min är väldigt knasig men men det får gå, roligt var det iaf :P
Hyrde sedan en cykel, kostar 400 spänn för 7 veckor.... Känns sådär men orkar verkligen inte gå den tid det tar till affären och sen bära hem allting så jag har inte så stort val. Cykel är billigare än buss så och buss är bara onödigt.
Handlat på lidl idag, haha köpte några äckliga typ alkoläsk, bläää!
Var även på träningscentret. Sprang på löpbandet, förbrände 220 kalorier, svettades som en gris. Gjorde benmaskiner och massvis med situps, hade sällskap av Staffan en stund också. Pratade med honom ett bra tag också, han är riktigt trevlig!

När jag kom hem blev det bulgur och fiskpinnar med remouladsås till mat därefter sminkning och ombyte eftersom det var fest på G. Fest på Wunderbar, som baren heter. Litet mysigt ställe med bra dj och bra dryck men efter ett tag stängde ägaren vanliga dörren så man kunde inte längre gå ut och röka. (Detta eftersom ingången går ut på gatan mitt utanför folks boenden så för att vi inte skulle störa så stängde han dörren). Så alla rökte inne så nu värker ögonen, halsen och huvet av all röken. Men hade mysigt iaf. Dansade en hel del, blev en hel del kort och fick inte gå hem :P Romain försökte få mig att stanna längre men röken blev verkligen för mkt..... För Adam blev spriten för mycket, stackarn....

Orkar inte skriva mer ingående. Klockan är mycket och jo jag vet att allt bara är uppradat så att det blir väldigt tråkigt att läsa men det får gå för jag vill få ned allt som hänt så att jag kan få sova utan att tänka på "Det måste jag skriva, och det måste jag skriva och så får jag inte glömma det, naj"...
Men nu ska jag iaf sova, sov så gott och ha det underbart!
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: