Dessidessan

Livet med hjärntumör

Donnerstag 3

Kategori: Allmänt

Tjoho!

Kvällen igår passerade med massor av glosplugg och snack med Romain. Han spelade en turnering i poker med jättemånga i och kom trea men han vägrar säga hur mkt han fick.

Idag har det varit okey i skolan. Vi hade en uppgift där vi skulle intervjua folk ute på gatan och deras jobb. Jag var med Nina och det gick faktiskt riktigt bra. Alla hittade olika yrken så det var lite roligt att höra också.
Sedan har jag varit och handlat. Tittade efter skor och något sportlinne i Lindau Park, utan framgång. Handlade sedan på Lidl, basvaror, vidare till Lindau Park igen och handla de som inte fanns på Lidl. In i butiken brevid mataffären i Lindau Park (Lindau Park är ett trevåningshus med massor av affärer i) och köpa deodorant och toalettartiklar som är billigast där, har jag upptäckt.

Hem, laga mat! Ris och woksås. Byta om, raka benen, iväg till skolsporten. Spela fotboll, gjorde ett mål och jag var lite aggressiv ikväll. Fällde Simone och var hela tiden på folk för att få bollen.... Men men, ibland ska man vara det också.
Tillbaka hem igen, äta banan, duscha, dricka te och snacka med italienarna. Gianluca åker ju på lördag, det är tråkigt, han har varit riktigt trevlig. Men inte bara han åker! Noemie, Nina, Merita och Joelle åker också. Varav alla utom sistnämnda går i min klass. Blir tomt sen med andra ord....

Nej nu ska jag faktiskt ta och plugga massvis med ord, försöka klara provet imorgon........ Ha det bra! Puss tysken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: