Dessidessan

Livet med hjärntumör

Soest torsdag

Kategori: Allmänt

Tjohohoho!!

Igar hittade jag ett bra program pa tvn, Wilfire.. Hästprogram! :P
- Lat mig va, jag tänker se pa mina hästar och jag tycker om det, sa tyst med er ;)

Var igar ocksa och shoppade med Karola i soest. Inhandlade:
* Ny vinterjacka, älskar den, förutom färgen- den är naturvit.. Oroar mig för att den ska bli smutsig men försäljaren sa att det borde inte vara nagra problem da den är ordentligt inpregnerad och vad det nu var..
* Täckbyxor. Supersköna! Bruna och sitter kalas förutom att benen är för langa, men halla, det är mig vi talar om, alla byxor är för langa för mig. :P
* Fleecesulor som jag skall ha i mina arbetsskor när jag är utomhus
* Vinterskor. Haha mina fötter ser minisma ut när jag har dem pa men de är grymt sköna och helt okey utseendemässigt ocksa faktiskt... =) Svindzra dock...! Fi fan, men jag skulle verkligen inte hittat bättre som jag vill ha.... Bra kvalité dessutom sa de lär ju halla ett langt tag...
* Ett par mysstrumpor
* Ny mascara och pennvässare för kajal (Ville ha rouge ocksa men jag köper ju bara en speciell som är i H&Ms sortiment och H&M har inte smink i sin affär här i Soest...)
* Medicin sa att jag kanske äntligen kan bli frisk. Apotekaren sa att om inte den här medicinen gör sa att du blir det minsta bättre inom fem dagar da maste jag ga till läkaren.. Sa vi far väl se pa mandag. I övrigt sa ska jag dricka mkt vatten och sa fick jag radet o köpa Zink tabletter som tydligen skall vara bra för imunförsvaret (stavas det med tva m?)


Idag
Idag har jag ännu en gang sett pa Wildfire. Eftersom det gar klockan 10 och jag innan dess vill äta frukost gör det sa att jag kommer upp i klok tid pa morgnarna och det tycker jag är väldigt starkt gjort av mig.
Vart ute och gatt en promenad pa en timme. Kroppen är ännu inte med!
Handlat Zinktabletter och saker till att göra Knäck med, (Om jag nu hittar Sirap nagonstans).
Och jag har dessutom badat förkylningsbad... Nan grön eucalyptusgucka man häller i badvattnet och sa ska man liggar där en kvart.. Först var jag otroligt skeptisk och trodde att det kan väl da aldrig göra nagon nytta. Men redan efter fem minuter ville jag kliva upp. Svetten rann om mig och varenda kroppsdel dunkade. Plagade mig igenom 15 minuter för att sedan skrämmas av min egen spegelbild- har da aldrig nagonsin varit sa röd i ansiktet.
Svettades säkert en kvart till efterat sa det var bara att vara inlindad i handduken och sitta kvar i badrummet tills det gatt över, hahahaha!
Naja, ikväll ska vi kanske se pa film med Christoph... Men vi far se...
I annat fall far ni ha det sa bra! Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: