Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tankar inför dagens avfärd

Kategori: Allmänt


Just nu sitter jag här med tallrik fil framför mig och tackar Gudarna för att jag är bra kompis med en tysk - Karola!

Utan henne hade jag stått där som ett fån i kväll när vi kom fram till flygplatsen för att där inte fanns ngn tågstation.

Inte har tanken slagit mig att det finns två flygplatser i Düsseldorf och att vi åker till den lilla som ligger avsides. och inte heller min hyresvärd har tänkt på det.

Så nu har jag suttit här hela morgonen och klurat. Man kan ta buss hela vägen som tar över 2h eller buss till två olika tågstationer o vidare därifrån till Köln. Jag tror att tiden vi ankommer får avgöra vilket alternativ vi tar. Beror ju helt på hur mkt förseningar det är. Jag hoppas inga får då kan vi ta det bästa alternativet.

Just nu sitter jag även här med ångest. Jag vill inte alls åka och framför allt så vill jag faktiskt inte bo där jag ska bo. Där jag ska bo bor ju en kille och en tjej och jag tror de är tillsammans eftersom de delar sovrum. Han ska ju iväg till München och det är därför de hyr ut så det är honom jag har kontakt med. Jag vet inte men ja gillar inte riktigt hans ton mot mig, han har ingen riktig förståelse för att ja kanske inte vet allt med just färdmedel i ett annat land. Fan ja e gotlänning, get the point. nej men... O så nyss fick ja reda på att de ska ha massa folk där ikväll o han skrev att jo men vi går ju när ni kommer om ni nu inte vill va med. Nja...... Ja trodde man brydde sig mer om att få den som ska hyra av en o känna sig välkommen. Nu lär vi ju få hälsa fort o de lär väl typ peka o sen går de... Jösses, de känns inte alls kul enligt mig. Jävla tur att jag har Viktor med mig annars hade jag tagit in på något ställe bara för o slippa den situationen.


Måste släpa mig in i sovrummet och packa... Vi får se hur allt detta ordnar sig, skriver väl på måndag - OM vi fått igång internet klokt och jag inte är helt förstörd.

Tills dess....

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: