Dessidessan

Livet med hjärntumör

Min pojkvän har blåmärken

Kategori: Allmänt


Halloj där!
Ni som läser, håll ut - just nu händer det inte jättemycket därför skriver jag inte heller men jag kan tänka mig att det blir mycket bättre när jag kommer till Tyskland. :)

Som sagt så händer inte jättemycket just nu. Jag pluggar och Viktor pluggar och tränar. Hela förra veckan var jag riktigt riktigt förkyld så har inte blivit mycket gjort alls egentligen.

Lite har dock hänt:
* Mikael, Sophia, Daniel och Frida var i Växjö i lördags och vi alla träffades hemma hos Björn en stund. Åt mat tillsammans. Mys o träffa alla igen och va ett större gäng hemma hos Björn. Min förkylning tog snart över igen dock när iprenen gick ur systemet så då tog jag min pöjk i hand och gick hem :)

* Såg matchen mellan Linné Hockey och Lenhovda med min Loverboy Mikael. Grymt mysigt att ha honom med igen. Vi bara fortsatte vår vänskap som om vi setts hela hösten och allt kändes helt normalt och vi pratade på som vanligt. Matchen däremot var rent ut sagt skit. Jag borde väl inte säga de men tyckte de va den sämsta match jag sett denna säsong. Domaren däremot var relativt bra för han tog alla fula saker som Lenhovdaspelarna gör. Det var en kille som fick rejält många utvisningar. Men även Viktor blev utvisad när han hamnade i bråk. Svårt att förklara men de blev iaf bråk mellan fyra Lenhovdaspelare och tre Linnéhockey-spelare och alla fick utvisning så det var fullt i båsen där ett tag. Det läskigaste var att Viktor ett tag blev strypt. En kille fick armen om hans nacke och höll honom så. Ingen rolig syn! Undersökte honom efter matchen och resultatet av matchen blev: ett jack på tinningen, ett märke i pannan, två blåmärken på kinden, ett blåmärke på armen, ett blåmärke på höften/låret, misstänkt hjärnskakning i form av huvudvärk samt ont i nacken.... Morr på det där dumma laget alltså!

* Igårkväll jobbade jag två timmar i receptionen på Olympen. Inte länge kan tyckas men tillräckligt länge för att jag skulle känna mig helt förvirrad i bollen. Så länge sedan jag stod där och ganska bra tryck så till slut hade jag ingen aning om det jag gjorde var rätt. Men de var grymt skönt att vara tillbaka och jag avundas de värdar som nu går över till anställning och kommer att jobba en dag i veckan istället resten av terminen.

* Idag fått feedback på uppsatsen. Förändringar sen sist var att jag skrivit om österrikes regeringsprogram och om EU och småbörjat på analysen. Fick bra respons och även om det var mycket mindre språkliga korrigeringar så tog det mig flera timmar att rätta allt igen eftersom vissa saker skulle ändras, flyttas och förklaras. Nu är dock allt rättat och skrivit lite analys samtidigt som jag kommit på något. Gjort en klok innehållsförteckning också med hjälp av word, jag som alltid gjort den själv har nu lärt mig något nytt :P
Sista inlämningen som jag får feedback ska in på måndag kl 16. På onsdag får jag tillbaka den och ska rätta mina fel till fredagen då den ska lämnas in, skrivas ut och ges till min kära opponent - Elin. NERVÖS!

I övrigt har jag mest umgåtts med min älskade Viktor! Utnyttjar tiden så gott jag kan med att njuta av alla vardagliga ting - handla, diska för honom, laga mat med honom, plocka upp hans saker, ställa upp för honom, och njuta av varje sekund som jag kan gosa upp mig i hans famn. Det kommer jag sakna mest o bara sjunka ned på soffan på kvällen, luta mig mot honom och bara mysa.... ♥

Börjat drömma massa om praktiken också. Drömt att jag packat ned snabbgröt i resväskan för att jag inte trodde att de fanns i Köln. Åkt flyget med flera flera lager kläder för att de inte fick plats i väskan. Drömt om snökaos så att vi blev kvar på flygplatsen och inte kunde ta oss till Köln för tågen var inställda.
Det är iaf klart nu att Viktor följer med mig upp första helgen vilket känns fruktansvärt skönt!

De närmaste dagarna lär alltså inte hända alltför mycket. Ska jobba en stund på torsdag på Olympen, ska se match på fredagkväll, ska plugga som tusan och vara guide i nästa vecka på Olympen för utbytesstudenter. :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: