Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tågförstockning

Kategori: Allmänt

Imorse gick jag hemifrån lite tidigare för jag tänkte jag skulle sätta mig och söka lite jobb igen åt henne som jag skulle ha möte med. Men trots att jag tog ett tidigare tåg så kom jag fram för sent. Det blev nämligen tågförstockning så det tog 50min istället för 19 att åka till praktiken. Morr. Nåja, jag satt iaf varmt med min bok.

Det kom en kille och satte sig bredvid mig också och hur konstigt det än låter så lovar jag att killen luktade te. Jag fick värsta barndomsminnet ifrån när jag var liten och drack te med mamma i hennes vita tekoppar som jag älskar och det var på den tiden jag ännu hade mjölk i teet vilket jag slutade med när jag var cirka 11-12. Tror doften påminde om kränkus sommarblandning. Då kan jag säga att jag fick hemlängtan o längtade efter mamma.

Kom sent men det var lugnt. Har idag gjort lite små uppg här och där men fanns inte jättemkt o göra så fick gå hem en timme tidigare. Gick då och handlade och tog mig hem för att ta mig ut på en springrunda. Trots dubbla byxor frös dock låren i princip sönder - 64 min tog mig rundan och ändå ganska skönt att komma igång igen.

Försökte värma mig genom o lägga mig i badkaret men det kommer jag inte göra om. Dels tog det evigheter o fylla för trycket e kasst och dels är inte värmen hög så efter tio min var vattnet redan kallt och så är det dåligt tätat så de drar kallt ifrån fönstret så de blir ingen värme i badrummet så allt som är ovanför vattnet fryser man ihjäl om.

Skulle ju kanske kunna berätta lite om mitt praktikställe. De är typ en våning med ett antal små pratrum och några arbetsrum och ett större rum där vi brukar äta tillsammans. Där jobbar 10 kvinnor med olika bakgrunder, de flesta utländsk, tror jag om jag räknat rätt. Jag tror att de kan bli riktigt bra där faktiskt, men kommer aldrig kunna njuta av det helt för de känns, hur töntigt någon nu än kan tycka det låter, som om jag är halv för att jag inte kan dela allt med Viktor. Jag saknar honom. Fast jag haft så mkt o göra så känns de så fruktansvärt tomt utan honom... :(


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: