Dessidessan

Livet med hjärntumör

McFit = Mcapställe?!

Kategori: Allmänt


Igår på onsdagen satt jag mest på möte. Varje onsdag har de nämligen möte där man byter information med varandra om vad som händer och sker. Mötet tog mellan 10-13.30 och sen var jag lagom snurrig i huvudet av att försöka hänga med på all info.
Efter det hjälpte jag till att laga mat, de försöker laga mat där så att alla får en gemensam lunchpaus ("lunch" typ halv två äter de, då har jag redan varit vrålhungrig i ett par timmar) vilket ju är bra för mig så jag får i mig ett klokt mål mat per dag. Jag har  nämligen noll och ingen lust alls att laga mat här där jag bor. Med så lite plats i kylskåpet går inget in där iaf och de har ingen mikro så går ju ändå inte att värma på om man gör för mycket....
Sedan var jag dörröppnare ett tag innan jag gick och ordnade gymkort på McFit.

McFit är ett enormt gym som bara kostar 16.9 Euro i månaden plus ett medlemskort för 19Euro känns inte så farligt. De dumma är att jag måste lyckas föra över pengar på något vis. Har vart på två olika banker idag - den ena gör det bara för sina kunder och den andra tar 12 Euro för att genomföra överföringar. 12 Euro, de e ju för sjutton bedrägeri!!!

Jag var iaf och tränade på McFit idag och jösses alltså. De har sjukt mkt maskiner måste jag säga. Räknade till 5 roddmaskiner, 12 cyklar och det finns säkert ett 10-tal löpband och ett 20-talcrosstrainer (inte av bästa kvalisort dock) och såna där trappmaskiner ett 10-tal. Samt flera upplagor av olika styrkemaskiner. Tror det fanns 5 bröstmaskiner.

Allt är dock inte bra på McFit måste jag säga. På en våning för sig fanns alla fria vikter och där fann jag mig ensam med en hel hopen killar. Jag sket i det, jag ville också ha fria vikter och använda en stång och även den där ställningen, vad den nu heter, som jag alltid kör biceps och triceps vid. Men jag kan dock säga att jag blev väldigt utstirrad, sådär lagom trevligt….

Blev stoppad av en som jobbar där när jag såg mig om efter ett stretchutrymme. Det finns inte. Det ställe de har där det finns madrasser har alla en magmaskin på sig. Hur välkommen känner man då sig att gå dit och göra ryggövningar eller andra magövningar o stretcha. Han tyckte att ja men då kan du ta en madrass och gå in i ”Frauenbereich”. VAAAAAA?! De har alltså en liten inhängnad ruta med lite hantlar BARA för tjejer.  Va i h*****e?

Aja, jag gick iaf o flyttade på den där maggrejen (sån där man lägger nacken på en kudde och håller armarna på armstöd och gör situps med) och gjorde ryggövningar och magövningar där. Och helt plötsligt kommer det fram en kille som jobbar där och han frågar mig om det är ”Käferövningen” jag gör. Jag svarar att jag inte vet vad de heter på tyska och inte vet vad käfer är. Han säger då att jag i alla fall gör fel och går in framför mig och vill ta tag i mina ben för att visa. Då blev jag lite sne och svarade ”nej tack”. Men han ba ”men du gör ju fel”. Jag fortsätter säga nej tack och har vid det här laget tagit ned fötterna och dragit åt mig dem och vägrar ge honom dem. Till slut går han och bakom min rygg hör jag honom prata OM mig med en annan som ligger bakom och hon kastar kaxigt ur sig något i stil med ”vissa är helt enkelt för fina för att ta emot hjälp”. Satan va sur jag var då!!! Jag gick direkt och duschade och kokade. Sa till en tjej som jobbade där att sådär kan man väl ändå inte hålla på och hon blev ganska stött att han hade gjort så. Hoppas verkligen att det ALDRIG MER händer. Vem fan tror han att han är som försöker tvinga på mig hjälp när jag inte vill ha honom. Jag gjorde övningen som vi gjort på Body Pump-passet när vi var hemma. Hur jävla svårt kan de va o göra den? (Carro: den när man ska cykla samtidigt med benen som man gör situps). Morr!!

På praktiken idag har jag vart med på tjejträff. Eftersom detta projekt annonserats ut offentligt kan väl knappast tystnadsplikt gälla. Det går iaf ut på att vi med en grupp skolelever på 12-13år gör ett fotoprojekt om förebilder. Just nu går vi igenom vad det innebär att vara en förbild m.m sen ska de söka upp förebilder som de ska intervjua och fotografera. Det måste jag säga var riktigt roligt. =)

Imorgon har jag mitt första egna möte inplanerat. Ska fortsätta med en dam jag började hjälpa idag.

Jo förresten, på söndag ska jag åka med på en konferens i Düsseldorf om könsstympning. Riktigt intresserad av temat så är jätteglad att få följa med. Dock är det med min typ handledare. Som för övrigt är den jag hittills gillar minst på min praktikplats. Plus att jag ju bara åker gratis inne i Köln med mitt färdkort och jag måste betala resor till såna saker själv. Ingen ersättning utgår alls. Jag hoppas verkligen att jag aldrig får i uppg. att följa med någon utanför Köln, för de blir verkligen dyrt i längden…. =(

Nu sitter jag och kollar på everysports liverapportering av Rydaholm mot Linné Hockey. Kommer sakna hockeyn här faktiskt och ser redan fram emot nästa säsong.

Har köpt en shaker idag btw. Jösses har letat överallt, gav till slut upp och gick till det dyraste stället där jag efter mycket om och men hittade en för närmare 60 kr, de e annat de än mot Öbs 20lapp.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: