Dessidessan

Livet med hjärntumör

Internationella dagen mot könsstympning

Kategori: Allmänt


I lördags tog jag mig faktiskt ut på en springtur. Var en väldigt mysig en och jag tog på mig min stickade midjekjol utanpå löpartightsen o innanför joggingbyxorna så frös inte om rumpan men ändå längst ned på låren.

Kvällen tillbringade jag tillsammans med Viktor på skype. Han kollade på melodifestivalen hemma på tvn och jag kollade på svtplay och så satt vi och diskuterade det och mös.

Man får göra det bästa av det man haver vilket jag alltså gjorde både när det gäller att skaffa mig en myskväll med min älskling samt att ta på mig kjolen för att ja fryser så hemskt om låren och rumpan när jag springer...

Kl tio på söndagen fick ja kliva upp för då bestämde sig Joyce för att sätta igång radion i köket och högljutt göra frukost. Sådär med att bo med någon....

Åkte iväg med Shewa till den där konferensen för internationella dagen mot könsstympning (som för övrigt är idag). Vi åkte alltså till Düsseldorf och där föreläste en politiker, en advokat, en omskuren kvinna och en läkare ifrån New York och efteråt följde en diskussion kring ämnet.
Fick höra massor av intressant fakta. Visste ni till exempel att cirka 6000 kvinnor omskärs varje dag, det innebär att en flicka/kvinna omskärs var femtonde sekund? Det finns fyra olika typer av omskärning av kvinnor m.m
Var väldigt intressant, hade lite svårt o hänga med emellanåt dock. Intressant och kul känns konstigt att säga i samband med temat men jag är faktiskt intresserad av detta och det gör så ont i mig när jag tänker på vad de stackarna får utstå och därför hoppas jag verkligen att jag i framtiden kan ha något med detta att göra och hjälpa utsatta kvinnor/flickor. Men det får framtiden utvisa, hur som helst så stödjer jag iaf den internationella dagen mot könsstympning!!!


Från vänster: Shewa, översättare, Dr Coulibaly från New York, Zion Melak och Dr Zerm.

Kom hem sent men mös då med Viktor på skype och vi såg Nikita tillsammans.

Fick även då veta att Joyce bestämt sig för att ta ett praktikerbjudande som hon fick i torsdags från München så hon ska ha sin praktik där i två månader. Kommer tillbaka 21 mars, vet inte om de e för gott då eller om e bara va tillfälligt o att hon ska ned igen. Ska iaf bo själv. De blir lite ensamt men helt ärligt så finns det väldigt många fördelar med det. Tex behöver jag inte gå runt och smyga på tå hela tiden kring henne för att ja inte känner mig riktigt hemma, ja får mer plats i kylskåpet, jag behöver inte koordinera om vem som ska ha badrummet och behöver inte störa mig på saker hon lämnat framme som mat som står framme i ett dygn och hon går inte in med telefonen i mitt rum titt som tätt för att ladda den.

Idag på praktiken har vi fått en ny praktikant, hon verkar trevlig. Tysk, 20 år, får se hur min kontakt blir med henne. Annars väldigt lugn dag på praktiken.

Har handlat lite och skypeat med Carro och Viktor, mina möjspöjsar!

Älskade mummo o moffa har ordnat ett hänglås meld gravyr på till mig o viktor som vi ska hänga upp i Köln, skitkul, stort tack för det!!

yours truly
Dessidessan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: