Dessidessan

Livet med hjärntumör

Damma

Kategori: Allmänt




Hejsan på er!

Jag har idag städat mitt rum på 16kvadrat. Det har tagit mig närmare 1,5timmar. Vilket är ungefär så länge som de tar o städa lägenheten i växjö på 35 kvadrat.

Jag såg ju redan när ja flyttade in att det inte var städat men jag insåg först idag när jag började städa hur illa det verkligen var. Det var damm precis överallt. jag vet inte vad eller hur mkt de städat, eller om. Men de har iaf inte flyttat på något isf utan bara dammsugit runt. Jag har dammat och dammat och dammat. Flyttat på saker och hittat så mkt damm som jag aldrig sett i mitt liv i princip. Under sängen hittade jag till och med en halvrutten mandarin.

Jag vill inte leva i någon annans smuts och tyckte de va sjukt jobbigt o städa upp så länge efter dem o de värsta e att jag har börjat kolla runt lite mer i lghten och de e liksom inte bättre någon annanstans :'(
Öppnade ugnen idag o de ligger ju i princip två cm lager fett m.m i den. Har känt tårar av ilska, besvikelse och trötthet bränna bakom ögonlocken... :(

Dammsugade resten av lägenheten också och J stoppade mig och sa att hon också kunde ta något rum men eftersom hon precis gjort mat till sig själv så gjorde jag vidare. Tror inte hon inser att om man inte tar allt på en gång så dras dammet in i nästa rum iaf.
Bakom dörren i köket hängde damm i stora tussar till o med längs med väggen. Men jag har städat badrummet denna vecka så jag får ta köket nästa vecka o se hur mkt renare jag orkar göra det.

Jag vet inte ens om jag ska orka ta upp med henne att de inte hade städat innan jag kom. Jag vet ju inte hur hon ställer sig till en sån sak men skulle vilja klargöra att de kan glömma att ja städar jättenoga efter mig efter hur jag fick ta emot rummet... suck. Undrar om ja ska baka lite kaka o sen säga det.... :O

jaja nu ska jag få i mig lite mat så ja kan fylla på mina energilager och ge mig ut på en springtur :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: