Dessidessan

Livet med hjärntumör

Internetlös helg

Kategori: Allmänt

Eder tokiga Dessidessan har varit internetlös sedan i lördagsmorse så har inte kunnat blogga.
Torsdagen bestod av plugg, gym, veckohandling, städning och så var vi på Team Sportias medlemskväll eftersom det var 20% rabatt på allt så jag gick hem med en hel del kläder - en myströja från Reebok, en fodrad löparjacka och en tjockare löptröja. På maxi köpte jag dessutom en sån där halsduk man drar över huvudet för barn. Tänkte att den e perfekt för den sitter still när man springer, är ett litet experiment :P

Var Miss Grey när vi städare och packade upp mina vintersaker

där dessa duntofflor blivit liiiiiite platta :P
På fredagen pluggade jag hela dagen i princip och gjorde mig sedan iordning för att partaja lite med boysen. Tyvärr tjaffsade jag och V lite innan han skulle iväg så jag tappade ganska mycket suget och när jag väl kom bort till Björn spelade de bara dödaspel och då dog mitt sug ännu mer. Till slut så stängde de iaf av spelet och började snacka istället, då kändes det bättre igen. Hängde med till VISKAS förfest och pratade med lite folk och till slut dök underbara älskade Becca upp ur intet och gjorde mig glad med sin närvaro. Tyvärr hade för mycket av suget som jag ville ha försvunnit med min taggning så gick hem när de andra började dra sig iväg. Redde ut töntgrälet med min darling och gosade i hans famn. :)

Lim-bhn som ger snygg urringning när man ska va fest-snygg.
På lördagen tog vi det först lugnt, sov länge, gick en promenix och handlade lite baguetter och sedan stack min pöjk iväg för att spela seriespelets första match mot Ljungby. Så mellan 15- 22 var jag själv och inte nog med det så hade vårt internet dött så jag hade en ganska tråkig kväll. Låg med tvn igång på ljudlös och texttv framme för kvällens hockeymatcher och läste min IAL bok på soffan konstant från halv sex tills dess att darling kom hem. 
Vi avslöt dagen med film - The Adjustmen Bureau- och mys! ♥
Nagellacket gick sönder så vi gjorde massa
gubbar i nagellacket.



Söndagen bestod av plugg för min del medan Viktor var iväg och shoppade och sen gav jag mig iväg för att springa milen. Efter det drabbades jag mitt under Gossip Girl av enorm mensvärk så typ kröp ut i hallen och letade fram värktabletterna ur jackan. Älskling värmde värmepåse till mig och lagade mat - utan min älskling vore jag inte mycket när de magsmärtorna slår till. Han höll om mig resten av kvällen! Kärlek!
Vi var jättetrötta så gick och lade oss kl 22 men sen väl i sängen kunde vi inte somna så vi låg o höll om varandra och pratade fram till halv 1. Vet knappt längre vad vi pratade om men det var säkert väldigt givande :P

Min gosiga nya träningströja!


Idag har jag skällt på NetatOnce för att min port lagt av för fjärde gången. Sist sade de till mig att skaffa ny router så det har jag gjort och dessutom så fungerade internet i fredagskväll när vi gick o lade oss och varje kväll så stänger vi av strömmen till routern och ändå har porten lagt av under natten fram tills dess att vi satte igång strömmen igen - sjukt! Men de gick ju inte o skälla på dem, han var totalt neutral och bad inte ens om ursäkt - arsle!
Har börjat skriva på IAL-uppgiften. Skrivit ungefär hälften dvs har nu lite mer än 800 ord. 
Vart på gymmet med darling - pumpat ordentligt och äntligen fått mitt proteinpulver så e ju så sjukt taggad för träning!


Proteinpulver


Nyss åt vi fläskfilé med pommes och V gjorde hemgjord bearneisessås och till det har vi druckit varsitt glas rött. :) 

Nu ska jag slänga mig på soffan i världens mysigaste famn ♥
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: