Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stödgrupp för uppsatsstudenter

Kategori: Allmänt

Ni vet en sån där grupp som sitter och lyssnar på en och nickar och säger kämparsaker och börjar sjunga hallelulja mitt i alltihop, en sån där grupp skulle jag behöva för att komma igång med min uppsats och få ordning på den. Jag orkar inte med den, jag har ingen lust och ingen disciplin och jag VILL plugga grammatik men har inte tid med grammatiken på grund av uppsatsen o de suger apa!

I fredags pluggade vi en stund på bibblan, uträttade ärenden lite överallt på campus och på stan och sen for han iväg på träning och låg duktigt o pluggade i sängen (förutom en liten tupplur) ända tills han kom hem vid halv tio. Det blev en hel del grammatikplugg och det kändes faktiskt bra. :)

När han kom hem åt vi biskvi (botten på våra biskvier är väldigt mkt tuggmotstånd i men resten av kakan e grymt god) gjorde milkshake, drack glögg o åt lite chips o myste med en bra film och lite idol.

Under lördagen gjorde vi först ingenting. Bara tog det lugnt i sängen halva dagen o bara myste. Såg film, tog en promenad och sen försvann V iväg med sina hockeypolare på kvällen för spelkväll, själv stannade jag hemma o lekte hockeynörd och läste bok.

Idag har jag inte gjort något igen. Trodde min förkylning skulle antingen bryta ut eller bli bättre igen så som den håller på hela tiden men denna sitter i. Har jätteont i halsen till o från och är öm i hela kroppen och fruktansvärt trött. Kanske de dummaste ja kan göra o åka till en ishall om en timme men ska bli kul o se match igen. :)

Bilder från vår promenad igår:




yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: