Dessidessan

Livet med hjärntumör

Moffa fyller år!

Kategori: Allmänt


Mötet med handledare gick väl förhållandevis bra, efter en riktigt het debatt och lite tjaffs. För till slut fick jag igenom precis hur jag ville ha det med bara några få ändringar. Men hon och jag drar verkligen inte jämt och jag kan inte påstå att jag gillar henne. Som tur är behöver vi inte gilla varandra för att ändå komma fram till något vettigt.

Har efter det finslipat på det lilla jag har i uppsatsväg sedan hon kommenterat det jag hittills skrivit samt läst, läst och läst. Läst massor för att hitta relevanta avsnitt till min analys. Knappt gjort något annat. Jo pausade med att laga mat och diska en stund och sedan ringa lite relevanta samtal.
- Moffa som fyller år, grattis världens finaste moffa! Jag saknar honom!



- Mamma för att ordna massor med saker. Mamma och Jonas ska ju inte åka med till Göteborg, det blir bara jag och Viktor. Så Viktor ska låna en bil av mamma o Jonas eftersom hans inte är riktigt hel och så kommer han eventuellt springa på lördag han med. :)

Läst ännu mer. Samt gjort en medlemskontroll på Olympen och läst på biblioteket. Tagit på mig att göra medlemskontroll så många kvällar jag bara hinner nu fram tills jag sticker härifrån. Får en liten slant för varje gång så det känns helt okej.
Skönt att komma ifrån plugget en liten stund också. Har inte mycket till umgängeskrets nu nämligen, därav tåren i något inlägg nyss. Jag känner mig så sjukt sviken och ledsen, IGEN, och jag vet inte om jag kommer komma över det denna gång. Det är för tätt inpå varandra, förra gången och denna gång och samma personer och i princip samma sak nee hu, jag är riktigt ledsen. Försöker dock att inte tänka på det just nu när jag måste koncentrera mig på min uppsats, men det gör grymt ont i mig. Känns så tråkigt, med knappa två veckor kvar förlorar jag nästan alla mina vänner - ironi på högst nivå...!
Tyngst känns att inte prata med en av dem som jag ju pratar med varje dag hela dagarna på nätet, om allt och ingenting. Denne person har blivit en fast punkt i mitt liv som jag blivit beroende av. Jag älskar den killen något så otroligt mycket. Lyssnar på en låt konstant nu som jag älskar men som så sjukt påminner mig om denna situation.




Planen för imorgon är att skriva och skriva och återigen skriva. Sen har jag HLR-utbildning på Olympen och blir ytterligare en medlemskontroll.
Torsdag innebär skrivning, tvätt-tid och att älskling kommer. En månad utan honom har varit ganska tungt, allra helst med tanke på hur skit jag mått med tanke på vännernas bristande behandling av mig just nu. Ska även umgås med Mikael på torsdag. Blir vår sista dejt, me and my loverboy! Orkar inte ens tänka på det nu, hur mycket jag kommer sakna underbaraste Mikael!

Nu ska jag läsa lite till. Har två böcker kvar att läsa för att sedan fullt ut koncentrera mig på skrivandet.
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: