Dessidessan

Livet med hjärntumör

JÄVLA GRANNE

Kategori: Allmänt



Just nu är jag förbannad på jävligt mycket. Men just i denna sekund vill jag skriva av mig om min hänsynslöse, respektlöse *pip*granne!
Jag lade mig i sängen igårkväll för att försöka plugga men det dånade i väggarna av någons bas. Kändes lite omöjligt att försöka förstå autonomiargumenten då. :(
Insåg att för fan det är måndag, blev fruktansvärt upprörd (det var nämligen någon som hade fest i förra veckan också ju så att jag inte fick sova förrän sent) och tyckte att jag väl för fan kan få sova på en MÅNDAG?! Började leta i huset för att finna källan till ljudet men utan framgång. Personen hade musik på i ca 1min och sedan av ett tag och så fortsatte det.
Mötte till slut min granne och tillsammans gick hon, jag och hennes kompis och letade efter rätt granne och fann denne på NEDERSTA VÅNINGEN. Det vill säga två våningar under oss och ändå hade vi hört människan.
Han öppnade och sa att han inte hade fest men spelade musik och vi sa att han skulle sänka och framför allt sänka basen. Ok, fick vi till svar o sen var dörren stängd. Då var klockan cirka tolv.......

Ingen förbättring skedde dock, mer än att musiken spelade hela tiden istället men på något lägre nivå. Basen var densamma. Efter samtal med mamma beslöt jag mig för att ringa störningsjouren kl 00.50. Då hade någon tydligen redan ringt och en väktare var på väg. Halv två blev det tyst. HALV TVÅ. PÅ EN MÅNDAG!!

Alltså jag har inget emot om folk festar. På helgerna kan jag ha enormt tålamod, jag är väl lite grinig och kan gå runt här och klaga för mig själv och för andra men låter trots allt personen hållas. Men på vardagar då tycker jag fan de ska va tyst vid 23. Vill de fortsätta festa då ska musiken va på en sån volym att den inte hörs mer än på en rofylld nivå och basen skall vara AVSTÄNGD. För det är trots allt basen som är den som är jobbigt att höra. Att ligga i sängen och höra hur det dånar i huvudet.

Så det där med att jag skulle kliva upp klockan halv åtta och plugga, det gick åt helvete. Känner mig helt slut idag. Kom upp sent. Försökte kliva upp tidigare, eller alltså ligga o läsa i sängen. Men kom på mig själv med att ligga och sova istället för att läsa. SUG!

Har idag 190 sidor att plöja så att jag kan börja skriva klokt på B-uppsatsen. Har möte med handledaren nu vid 11, får se vad hon säger om det lilla jag skickade in igår.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: