Dessidessan

Livet med hjärntumör

11 days = unlucky number?

Kategori: Allmänt


Det är en snorig Desireé som sitter här bakom skärmen och skriver. Snöt mig nyss så nu har jag lock för öronen också. Inte bra detta. 11 dagar kvar till Gbg-varve och förkyld. Chockar kroppen med c-vitamin, vatten och förkylningspiller får se hur de fungerar. Blir iaf inte träning när ja känner mig såhär, stor risk att jag äventyrar att bli riktigt sjuk nu innan loppet.

Igår gick jag upp tidigt och direkt till biblioteket. Letade böcker och gick hem och bläddrade, sökte och letade, skrev lite funderingar och så vidare tills jag skulle jobba.

Jobbade på Olympen, mitt nästsista pass. Lugnt ena stunden, mycket folk andra. Lite blandat alltså. Men de e ju jag, jag hittar alltid något att göra. Rensa i systemet, agera polis med mera. :)

Efter det blev det hockey och sedan somnade jag som en stock.

Hade igår fortfarande inte hört av min handledare. Hon uttryckte sig i förra veckan som så att hon fanns på mailen om jag undrade över något och att vi skulle träffas för handledning nu i början av veckan. Men hon hade inte svarat på mitt mail angående vad hon tyckte om min plan B från i torsdags och när man ska ses i början av veckan då e jag sån, då hörs man väl på söndagen eller tidigt på måndagen? Jag fick ett svar på mailen kl 00:51 i natt så ringde hon mig idag. Hon och jag har inte riktigt samma åsikt om det där med att svara på mail men men det ordnar sig väl. Hon frågade om jag ville byta handledare och nog sjutton har jag tänkt på det men de känns så krångligt.
Ska träffa henne imorrn för handledning iaf och då ville hon helst att jag skulle ha skrivit något så det blir till att sitta hela dagen och skriva och det är väl lika bra det. Har 16 (minus 3 för Gbg och denna helg också =11) dagar på mig. Opponeringen blir den 31:a maj och uppsatsen skall lämnas in den 26:e så att vi hinner läsa varandras uppsatser.

Skall dra mig bort till biblioteket. Slå upp definitioner så att de är klara och sedan dra med mig hem de andra böckerna ja vill kolla igenom. Jag ska fixa detta och jag hoppas att jag kommer ha bra inspiration de närmaste dagarna för jag vill bli av med detta. Fort ska de gå ;)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: