Dessidessan

Livet med hjärntumör

Korven i makaronivattnet

Kategori: Allmänt


Blev inte mycket plugg under lördagen men skrev i ena fotoalbumet så så fort jag fått in de bilder som saknat samt fått lite fakta ifrån gamla brev som JJ fått så är albumet klart och på söndagen beskärde jag den andra högen med bilder och satte in dem i album. Beställde även fler foton för framkallning så jag kan fylla även det albumet. Fanns nämligen plats för 74 kort till så det blev perfekt för o fylla det fram till nyår i år :):)




Söndagen blev därefter en massa PM-skrivande. Det ämnet jag velat skriva om känns dock inte okey som b-uppsats. De får bli som ämne nu i PM:et men sen måste jag komma på något annat som kan tänkas intressera mig!

Måndag blev projektarbete från 9.30 till 17 och därefter statistik-arbete med Mikael, Daniel och Elin till klockan 19 och sedan hem, vila lite och läsa mer statistik.
När jag kom hem då vid sju dock så hade jag känt innan att jag inte klarade av att registrera vad folk sade. Jag såg på Mikael att han pratade för munnen rörde sig och jag hörde ord men jag kunde inte registrera ordens innebörd. Snacka om kortslutning!

Idag, tisdag, träffades vi i statistikgruppen klockan åtta och gjorde iordning redovisningen som vi sedan redovisade på seminariet i skolan klockan tio. Det gick helt okey må jag säga. Men sen har jag ju fått hört av andra grupper att de blivit sågade av den andra läraren som är den ansvariga läraren så tydligen kan de inte gått så bra iaf i och me att alla haft samma uppg. Nåja, jag orkar faktiskt inte bry mig. I och med förra seminarieuppg är enda chanserna för VG körda och jag orkar ju knappt tentaplugga så jag är glad om jag så kommer på g-gränsen.

Därefter blev de o gå direkt till projektet och fortsätta de grupparbetet. Sen blev de mat. De måste nog varit de bästa med projektet - ett klokt mål mat i Kristina varje dag. Slipper man laga stort mål mat på kvällen :)
Sen hem och tentaplugga vilket jag i princip gjort hela dagen förutom att se Legend of the Seeker samt hälla korven i det kokande vattnet när jag lagade mat - nej det var inte meningen, jag hatar kokt korv, makaronerna skulle i vattnet!!

Ikväll har jag dessutom nu i en timmes tid försökt hitta kläder. Ville gå ut med projektet en gång iaf tänkte jag. Jag valde ju träning förra veckan och i lördags var jag sjuk. Men jag har fan provat varenda plagg i garderoben o de känns inte rätt. Magen e svullen o irriterad igen och inget plagg döljer den gigantiskt svullna bulen på magen. Dessutom känns låren feta och håret blir inte bra och jag vet inte hur jag ska sminka mig. De känns bara fel ikväll, länge sedan jag kände mig så ful, så skiter i de. Så skall istället viga de sista timmarna åt att plugga och gå upp och plugga imorrn innan föreläsningen börjar klockan 10.




yours truly
Dessidessan

P.s Tänkt massa ikväll. Vänner har gått i tankarna. Vänner som ju är så viktiga men faktiskt kommer o går. Men framför allt har jag tänkt på hur mkt jag saknar vissa. Mest har tankarna gått till Anna, MB, André, Karin, Carro o Elli... Shit happens o ibland är man antingen kass på o höra av sig eller så tappar man kontakten men jag tänker iaf på de som betyder/betytt något...

Jag skulle dessutom vilja ge cred till Markus Boman aka MB!
Jag har då aldrig varit med om att den killen varit så bra på o svara på sms och att höra av sig som han varit sen i somras och det gör mig så glad. Den killen har en otroligt speciell plats i mitt hjärta som kanske inte många kan förstå men för mig är han helt förjäkligt underbar och jag längtar hem till honom som fan!!!


Här en väldigt trött (läs bakfull)
MB i baksätet på min bil efter en
dag på stranden!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: