Dessidessan

Livet med hjärntumör

Utlandsstudier

Kategori: Allmänt

Det blir inga utlandsstudier för mig....
Anledningen till att jag ville åka utomlands var för att 1. Bättra på min tyska inför praktiken 2. läsa roligare kurser än de som går hemma.
Jag hade suttit och kollat på sommarens utbud av kurser på Kölns universitet och där hade jag hittat två kurser som jag så gärna ville läsa - Die Syntetische Frau och Literaratur und Liebe. Det var även dessa kurser som min lärare hade godkänt. När så äntligen höstterminens kurser kom online - en dag försenade - hittade jag ingen kurs alls jag ville läsa och de jag hade hittat fanns inte på hösten. Med en lärare i Italien som inte kan godkänna kurserna samt min egna bristande lust att läsa kurser som jag inte ser fram emot så började jag överväga alternativen.
Alt 1. Kiel - där fanns en hel del intressanta kurser - eller titlar på kurser - men utan kursbeskrivning.
Alt2. Bonn - inget intressant.

Började överväga och till slut bestämde jag mig för att anledningarna att stanna hemma vägde över mina två skäl till att åka.
1. Kan skriva färdigt min uppsats i höst så att jag slipper förlänga mina studier.
2. Kan eventuellt tidigarelägga min praktik så att jag kan få sluta tidigare och ha lite ledigt innan nästa sommars sommarjobb.
3. Slipper längta efter Viktor
4. Större chans att läsa fler kurser hemma
Så nu stannar jag alltså hemma i höst.... :)
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: