Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sjukskriven

Kategori: Allmänt

Sitter hemma i Åminne och mår oväxlande bra omväxlande skit. Blev igår officiellt sjukskriven. Har varit dålig i magen sedan tisdagskväll som bara blivit värre och värre med omgångar av feber så igår var jag vid läkaren - en magexpert - som sjukskrev mig... Känns ju sådär att vara sjukskriven men samtidigt bra att jag inte smittar fler på jobbet och så mår jag ju som sagt omväxlande väldigt dåligt så var nog lika bra.
Samtidigt som jag nu är fruktansvärt rastlös. Hade ju planerat Basar i Sanda ikväll och umgås med MB imorrn eller något annat sköjjsigt men de blir det ju inget av.
Vill dessutom skriva en tacksam notering till min älskade man som följde med mig till Lasarettet på fredagen. Han stället verkligen upp för mig och det är så enormt skönt, jag kan knappt bärga mig tills det blir höst och vi får bo tillsammans.
Så vad har hänt sedan jag sist satt här vid datorn då?
* Vart och sett Harry Potter, sista delen, på bio med mummo, Viktor, kusinerna och deras kompis Molly. Mysigt att gå med dem men jag e besviken på slutet....!
* Jobbat massor och det går mer och mer på rutin och blir roligare.
* Tränat på Träningscentret och fått rejäl träningsvärk
* Jooo! Jag var ju på MBs inflyttningsfest med efterföljande Björn Rosenström på Hamnplan. Fruktansvärt kul hemma hos MB och jag njöt i fulla drag av att vara med folk man inte umgås med så ofta som framförallt MB, TT och Ellinor. MB har lyckats grymt bra med sin lägenhet och jag är stolt över hans arbete och den lilla hjälp jag bidragit med. Hade fruktansvärt roligt med TT på vägen ned till hamnen. Många skratt och roliga samtal på kort bit.
Väl på Hamnplan bjöd Björn Rosenström på en oförglömlig scennärvaro, härliga låtar och ett bra drag. Efter det blev det en sväng om med TT m.fl på dansgolvet innan TT deklarerade hemgång och lämnade mig i MBs goa sällskap på balkongen på HP. Men därifrån gick det tyvärr utför. Det blev bråk och strax efter det kom någon fram och kaxade mot MB och vars kompisar kom och kaxade och plötsligt haglade slagen, bara några minuter efter förra slagsmålet. En gemensam kompis fick en del slag och blev liggandes lealös på golvet, det var en hemsk känsla att se honom där och jag tog mig så snabbt som möjligt loss ifrån de stället jag blev fasttryck på och släppte killen jag hade knuffat ifrån mig i ren rädsla och som ramlade omkull ned på golvet (ångrar till tusen nu att jag inte satte mig på honom eller höll fast honom på något sätt för då hade vi kanske fått fast de som slagit vår kompis eftersom han tillhörde deras sällskap).
Vi lyckades till slut leda ut honom och väl där blev min kära vän MB väldigt sur på allt och ville gå in och hitta dem. Den rädsla jag kände när jag stoppade honom går inte riktigt att förklara. Jag vet inte varför den påverkade mig så men jag vägrade låta honom gå och till slut rann tårarna som sjöar från mina ögon. Jag kunde inte tänka på något annat än att jag inte ville se MB ligga på golvet med en så död blick som vår kompis hade haft. Jag stod inte ut med den tanken!! MB har en fruktansvärt speciell plats för mig och det spelar ingen roll om vi ibland är oense, honom släpper jag då ta mig sjutton aldrig. Till slut lugnade han ned sig och så även jag och vi började lunka upp mot stan. Hand i hand med Ellinor gick jag hela vägen upp till stan, det var en bekant och mysig känsla må jag då säga. Stötte på Dahlba också, det blev ett kärt återseende. :)
Dagen efter var det som påminde mig om kvällens bravader: ett förlorat armband, ett stort ömmande blåmärke på låret efter att jag blivit fastklämd bakom stolar och bord mitt i bråket och svarta underben efter att ha suttit på marken och störtbölat och ett omtänksamt sms ifrån TT.. :)
* Fiskat med syskonen, V och moffa samt rökt flundror.
Solat på St Olofsholm.
* Känt enormt obehag under torsdagens enorma oväder med väldig åska och blixt och sedan dess har min mobil varit skum. Samtal dör och jag kan inte skicka sms hälften av ggrna. Drygt!
yours truly
the sickling
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: