Dessidessan

Livet med hjärntumör

Boknördar

Kategori: Allmänt


Idag är jag gnällig,...

Igår var jag på gymmet och försökte springa lite på löpbandet men hade enorm träningsvärk så blev bara lite intervall-träning i 30 min innan mina lår skrek av utmattning så blev lite träning av överkroppen igen. Saknat o pressa min överkropp - bicep, tricep, bröst och rygg så det var skönt att vara tillbaka.
Träffade Elisabeth också, de var mys de med :)

Hem, duscha snabbt och sedan fikade jag med Kristina på Tufvan. Blev en massa snack om utlandsstudier, pojkvänner, planer, boende, praktik, statsvetenskp m.m Riktigt mysigt!!

Sedan kämpade jag och älskling med maränger. Av fyra plåtar, lyckades vi endast med den sista. :P
Slutligen kom folket på besök för o äta upp glassen Viktor gjort, min kolasås, maränger, pepparkakor, mandelmassakakor och drack mammas svartvinbärssaft.
Jag och V hade kämpat väldigt mycket med glassen och marängerna och i slutänden när alla gått kände vi oss båda två ganska besvikna, vet inte varför men det kändes inte tillräckligt uppskattat för den tid vi lade ned på att ordna allt. Känslor är subjektiva så ingen kan säga att jag har fel även om någon annan har ngn annan åsikt.

Idag har jag och V varit boknördar båda två. Jag har äntligen fått läsa ut boken som jag hållit på med länge och han har läst sin bok :) Så först läste vi vid frukostbordet, sedan satt vi i varsitt hörn av soffan och läste och sedan såg vi första avsnittet av Svärdet i spiran och lagat lax med potatismos och hollandaise.
Nu är han på träning och folket ska ut ikväll.
Men jag kan knappt gå och jag känner mig inte alls på humör efter min känsla efter allt. Jag förstår mina vänner om de tycker att jag säger nej mycket, har jag trots allt gjort på grund av plugg och för att jag vill vara med Viktor men det känns så tråkigt när ingen längre bjuder med en heller. Självförvållat antar jag men ändå tråkigt.

Tur att jag har min älskade älskling, vad vore jag utan Viktor, han är min ständiga lycka! ♥

yours truly
Dessidessan

Jo förresten, de ringde ifrån ett jobb jag sökt som jag gärna vill ha, vi får se hur de går :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: