Dessidessan

Livet med hjärntumör

Gott nytt år

Kategori: Allmänt

Fredagen var då sista dagen av året 2010. Den dagen tillbringade jag med min kärlek.
Vi började dagen med att ta oss en rejäl sovmorgon och sedan klippa Vs far så att han fick ett litet sött jack i håret ovanför höger öra :P 

Därefter begav vi oss hem till Vs mamma och där började vi med matlagningen, vår trerättersmeny. 

Förrätt:


Skagenröra på bröd med morotsbitar

Huvudrätt:


Hasselbackspotatis, marinerad fläskfilé, Ulf-sås, Broccoli

Efterrätt:


Hemgjord glass i två delar - daimglass och exotiska frukter-glass- med hemgjord kolasås!

Däremellan duschade vi, jag sminkade mig och bytte kläder fyra ggr.


Efter att vi ätit oss riktigt mätta och glada tog vi en rajdi promenix bort till andra änden av stan där Vs vänner festade. Hade nog kunnat bli en rolig fest iom att det var massa par, så hade kunnat vara mysigt med alla kärleksfulla människor. Men jag kände ju ingen och vi kom mitt i festen så hade svårt att komma in i gänget och så ville jag inte alls supa så drickslekarna ville jag inte delta i. Därav såg jag mer hockey än jag umgicks. Men det var iaf en bra hockeymatch ;)


Vi såg raketer i virvlande snöstorm så att mitt smink rann och jag såg ut som en panda:



och sedan kom vi hem och min älskling var hungrig så blev lite tilltugg innan sängen lockade våra trötta och heta kroppar ;)

År 2011 års första dag tillbringades hos min mummo o moffa såsom traditionen bjuder med hummersoppa, rådjursstek, och smultron med grädde och glass samt släkt och familj.
Kvällen bestod av varma mackor och film samt massa mys och gos i sängen :)
En bra första dag på året med andra ord!

yours truly
Dessidessan
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: