Dessidessan

Livet med hjärntumör

Göteborg

Kategori: Allmänt


Måndagen blev en vanlig dag i vanlig lunk med träning och mys och sånt. Minns faktiskt inte riktigt om något speciellt hände på dagen.
Men däremot jobbade jag på kvällen. Jobbade med Johan och vi hade en hel del folk. Men jag lyckades inte stå vid datorn på hela kvällen så kändes lite sådär. Dessutom var jag där i tid och Johan försenad så de kändes lite surt. Men vi slog nytt säljrekord på 92 000 som visserligen slogs dagen därpå då de sålde för 108 000. (skyller på att de som jobbade på tisdagen var fyra stycken och vi var två och så en ny kille en liten stund).

Tisdagen däremot.

Vi låg i sängen och pratade om vad vi skulle hitta på, klockan var cirkus 10 och vi hade ingen aning om vad vi skulle fördriva dagen med. Vi steg slutligen upp och började kolla efter någon intressant bio, eller en hockeymatch i närheten eller något men nada. Så hur det nu kom sig så kläcker Viktor ur sig att vi kanske kan åka och se handboll för att det ju spelas bla i jönköping och Lund och det är ju inte så långt bort. Vi kollade, men inga matcher där inte. Men Sverige- Argentina spelades i Göteborg. Så efter lite velande bokade vi biljetter där, slängde i oss frukost, packade iordning lite färdkost i form av Marie-kex, läsk, vatten, banan och choklad och begav oss iväg mot storstaden - Göteborg.
Jag som aldrig varit på Västkusten, det var lite spännande.
Men jööööösses, de var inte lätt att ta rätt vägar i Göteborg. Slutligen hittade vi iaf in och till ett parkeringshus. Men utan småmynt kunde vi inte köpa parkerings-biljetten så Viktor fick springa ned till affären på bottenplan och växla.
Därefter blev det en mysig promenad för att kolla in närområdet kring Scandinavium. Blev en pizza på Joe's och sedan såg vi andra halvlek av Chile mot Slovakien (tror jag det var), sedan Polen mot Korea och slutligen Sverige mot Argentina.
Snacka om stort, snacka om stämning, snacka om ljudvolym. Aldrig varit i en sån arena så det var lite coolt :) Kände mig enormt liten.
Störde mig på en tjej bakom oss som satt och kommenterade konstant och kallade spelet dagisnivå och lät som om hon försökte vara värsta proffset på handboll. Dessutom räddade jag en kille också. Eller inte bokstavligen. Men när vi skulle gå därifrån såg jag ett smart-case på golvet med massor av kort och körkort i så plockade upp de och stoppade ett gäng killars, varav en av killarna var ägaren. Så fick iaf höra att jag var underbar. :P

Blev en lång färd hem och vi var hemma runt 02 men det var helt klart värt det då jag och Viktor gjorde något crazy för en gångs skull och var tillsammans bara han och jag en hel dag, utan något som störde, utan plikter eller måsten.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: