Dessidessan

Livet med hjärntumör

Friday night

Kategori: Allmänt


Friday night -out!

I fredags blev det först lite plugg på morgonkvisten och sedan möte med Gustaf och Daniel som jag ska jobba med på tyska-projektet. Delade upp arbetsområden, så gott vi kunde och föreslog tillvägagångssätt.

Det blev en tur till Stadium. Skulle prova träningsbh-ar. Får så otroligt ont i brösten nu när jag springer, mina toppar är väl slitna. Hade jättesvårt att bestämma mig, och svårt att prova när de där stöldsakerna sitter i vägen och klämmer så att man inte riktigt vet om toppen är skön eller inte, till slut bestämde jag mig för en men när jag kom hem och testade mot min gamla så insåg jag att det ändå hoppade för mkt, så ska lämna tillbaka den o testa en annan.

Handla mat och laga mat med darling!

Gjorde mig iordning för partey och gick hem till Björn och mös med grabbarna innan vi gick hem till Nadja. Blev en hel del snack med roligt folk och även tyvärr ett tråkigt uttalande.

Var mest en sak som jag störde mig på, snarare, jag blev väldigt ledsen!
Jag fick höra att jag blivit tråkig och detta av en person som knappt träffar mig längre och inte vet ett dugg om mig längre. Personen i fråga tyckte att jag inte är lika mycket typ "yeah, vad roligt" inför saker längre. Personen frågade nämligen om vi skulle gå ut i stan nästa helg och jag svarade kanske, vet inte och fick då höra att jag har blivit så tråkig och var mycket roligare förut. Vad jag frågar mig är vem fan denna person tror att denne är som har rätt att säga något sånt till mig utan att knappt träffa mig längre och inte ens fråga varför jag inte vill med. Jag må kanske ha blivit tråkigare när det gäller fest, men kan det kanske bero på att jag är enooooooormt trött på att festa!?!?!?!
Sedan jag blev sådär odrägligt full i september så har jag knappt velat dricka, jag tycker det är jobbigt att dricka för mkt för jag vill inte bli så igen, aldrig någonsin igen, för så dåligt har jag nog aldrig mått och alkohol är inte lika gott längre. Dessutom går jag alltid ut för att dansa, aldrig för att dricka och tyvärr så är inte alla i gänget "dansare" utan de flesta sitter vid ett bord och dricker och det har jag liksom inget intresse i att göra! Som sista anledning till att jag skulle vara tråkig är att jag har förändrats, jag har kommit till ett läge i mitt liv där jag prioriterar andra saker och vill leva annorlunda. Jag har pojkvän som jag älskar och därmed har intresset att gå ut för att spana på killar försvunnit. Jag satsar dessutom enormt på träningen nu för att jag verkligen vill göra det här, för mig- för att det är roligt, självförtroendestärkande och en utmaning. Om jag då ska satsa på träningen ser jag ingen mening med att dricka massa alkohol och därmed förstöra den dagens träning och träningen dagen därpå såvida det inte är en otroligt rolig, annorlunda eller speciell fest och med det menar jag kanske till exempel Allkårsfestivalen eller när Älmhultarna är här för de händer inte så ofta. Men hallå, jag kan ha roligt UTAN alkohol, så låt mig slippa dricka!!! I slutänden spelar det ingen roll vad andra säger angående att jag just nu inte dricker, det är ändå min kropp och mitt val, det enda som sker är att jag tappar respekten för de som inte vill respektera mina val!!!!
- Kort sagt, denne person har förlorat all min respekt och istället för att vara ledsen är jag stolt över mig själv och att jag tagit ett kliv in i ett annat mer vuxet skede i mitt liv!

Men över lag var det ändå fruktansvärt mysigt hos Nadja i fredags, jag hade lätt kunnat gå med ut om jag inte hade varit så fruktansvärt hungrig!!!
Hade ju ingen hunger alls där under den period jag var hemma och en vecka in på tiden tillbaka här men nu har jag istället haft en period då jag är konstant hungrig. Visserligen drog jag ju ned på maten under hösten eftersom jag kände att jag åt mer än vad jag gjorde av med och nu när jag tränar hårdare har jag glömt att öka matintaget så kan bero på det. Men äter nästan hellre fler ggr än så stora portioner som jag gjorde förut :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: