Dessidessan

Livet med hjärntumör

Årets första löprunda

Kategori: Allmänt



Jösses vad denna dag har sprungit iväg...

Uppstigning halv sju för att läsa igenom anteckningarna inför tentan igen. Pulsade bort till tentasalen i nysnön - underbart med mer snö igen!!
Skriva tenta - som för övrigt kändes som om den gick bra. Är definitivt godkänd med hjälp av mina seminariepoäng.

Kom hem, promenerade bort till Willys och storhandlade med darling, varsi två kassar släpade vi hem, så lite träning där tyckte jag allt. Coachen godkände träningen så de gills.
Blev en tur in till ICA för o köpa billig grädde också.

Kom hem, samlade ihop tvätt och bar ned i tvättstugan. Lagade tonfisksås och makaroner medan V ordnade storkok av risgrynsgröt.

Efter maten stack jag till studievägledaren och diskuterade hur jag ska göra med mina studier. Vet ju inte alls vad jag vill läsa nästa termin. Blev 1,5h diskussion fram och tillbaka och fick reda på en sak som för mig gjorde valet lättare. Man kan ta två kandidatexamen sen - en i tyska och en i statsvetenskap - om jag skulle ändra mig och tycka att jag valde fel.
Pratat med Internationella kontoret - kan inte plugga stats i Köln och om jag avsäger mig platsen så kanske jag inte får någon annan för att trycket e så pass hårt så jag kommer välja att plugga tyska utomlands. Det kommer bli mitt val. Vill jag läsa mera statsvetenskap sen kan jag ju alltid göra de, eller till o med bara välja enstaka kurser. Räknar ju ändå med förlängda studier efteråt i form av psykologi-kurs, socionom-kurs och juridisk grundkurs.

Efter det tog jag hand om tvätten eftersom darling varit så snäll och gjort de vi ska bjuda folket på imorrn när de kommer förib :)

Med hjälp av den bästa investeringen jag gjort - Isbroddar för 30 kr ifrån Ullared - gav jag mig sedan ut på den första löprundan för 2011. 5 km, som på slutet var väldigt tungt!! Men det gick så nu är jag stolt över mig själv.

Får se vad jag ska göra nu, har ett par alternativ.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: