Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stockholm

Kategori: Allmänt


Innan vi skulle åka till Stockholm på fredagen så ville jag ut och springa. Men lagom när jag kom ut, med Viktor på cykel bredvid mig, så började det snöa och det blåste rakt i ansiktet på mig och den ynka lusten jag haft för att springa försvann. Blev på världsdåligt humör och den sträckan som skulle bli en mil blev avkortad till knappa 6km... suck!

Körde till Stockholm iaf. Jag och älskling bytte en gång varje timme så det gick bra. Mellan Målilla och Linköping var det lite väl blåsigt och snöigt samt dimmigt ett tag men det gick över. I stockholmsstrakterna frös Viktors spolarvätska till is så då gick det segt när vi fick stanna hela tiden för o göra rent rutan.



Till slut kom vi fram till Värmdö och Gustavsberg där pappa bor med Marie och hennes två döttrar i en lägenhet. Mat fick vi för att göra våra magar nöjda och sedan blev de en stunds prat och lite tv innan vi bäddade ut deras soffa och somnade som två stockar.

Vaknade tidigt på lördagen. Jag vaknade och somnade sedan om och fick när jag vaknade igen för mig att klockan var tio och det var dags att kliva upp. Det var bara de att klockan var sju så när ja började hålla om min älskling så vaknade han och kunde inte somna när vi insett mitt misstag. Blev ändå o ligga kvar i sängen och mysa och sedan äta frukost allihop.
Pappa körde runt på lite sight-seeing i Gustavsberg och i Centrum och släppte slutligen av oss vid Globen där jag äntligen träffade kära André. Han e så fruktansvärt go den killen!



Tillsammans begav Viktor, André och jag oss in i Globen för att se matchen mellan Ryssland och Tre Kronor.



Vilken känsla det var att vara där inne i Globen, vi var med i vågen runt hela Globen också och fick höra att rekordet är 36 varv, det lyckades vi då inte med :P


Roligaste var dock när Tre Kronors maskot klättrade upp på sargen och vi satt och diskuterade om att han ju skulle ramla och nog gjorde han det och fick sargen mitt emellan benen innan han gled ned på isen. Stackaren han måste ha fått jätteont, men som vi skrattade hahahahaha!



Pappa kom och hämtade oss och sedan åt vi på indisk restaurang, såg lite film och skulle sedan sova igen. Dock somnade Viktor före mig och jag kunde inte somna så låg vaken till runt två-tiden och sedan vaknade jag flera gånger av att han höll på o knuffa ur mig ur sängen och snarkade gjorde han också min kära älskling. Så blev inte mkt till sömn för min del :P

Blev frukost på söndagsmorgonen hos pappa och sedan begav vi oss i det fina vädret mot Linköping där vi åt på IKEA med Mattias och hans tjej. Mattias är Viktors kompis men även en gammal klasskompis till mig ifrån Gråbo :P
Nästa anhalt var Vadstena där Rydaholm skulle spela match mot HC Wettern, en match som gick över förväntan och vinst för RSK med 6-3 :)
Älskling var dock inte glad, han fick spela back :P


Tyvärr slöt inte helgen så bra som vi ville. Blev ett gräl där på kvällen efter hemkomst och en del tårar. Självklart löste det sig, vi kan inte vara sura på varandra särskilt länge men en klämmande sko blev utredd och jag hoppas på ömsesidig förbättring.

Men kort sagt kan jag säga att det var en fruktansvärt mysig helg med världens underbaraste Viktor!! ♥

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: