Dessidessan

Livet med hjärntumör

Bra dagar

Kategori: Allmänt


I torsdags 17/2 blev det uppstigning klockan halv åtta för att sticka iväg till gymmet så att jag skulle hinna med mitt fullspäckade schema.
Blev gymmet först, sen hem och slänga in tvätt i tvättstugan, duscha, hänga upp tvätt, sticka till ÖoB och handla, sticka till biblioteket och plugga med Daniel och Daniel, hem äta, till Olympen och gå på en workshop om massage men jag kan väl inte direkt säga att den gav mig så mycket men det var kul att massera. Först skulle massören gå igenom lite massageövningar och sedan stretchövningar varav jag redan kände till alla och sedan gummibandsövningar, jag hoppade de två sista delmomenten och kastade mig iväg till Rydaholm för att se älsklings sista match i hockeyn som de vann mot sina ärkefiender Lenhovda och därmed placerade sig trea i gruppen! Gott!!

RK Lagnamn M V O F GM:IM (MS) P VF FF VS FS
1 HA 74 14 13 0 1 71:28 (43) 39 0 0 0 0

2 Eksjö HC 14 9 3 2 83:53 (30) 32 2 0 0 1
3 Rydaholms SK 14 7 3 4 63:72 (-9) 26 1 1 1 0
4 Lenhovda IF 14 5 4 5 61:49 (12) 21 0 2 2 0
5 HC Wettern 14 6 1 7 67:59 (8) 20 0 0 1 0
6 Diö GoIF HK 14 3 6 5 59:70 (-11) 16 1 2 0 3
7 Virserums SGF 14 2 2 10 49:80 (-31) 9 1 1 0 0
8 HK Lintek Make Believes 14 1 1 12 38:80 (-42) 5 1 0 0 0


Blev en bra torsdag!


Fredag 18/2 blev vääääldigt mycket lugnare. Ställde väckarklocka men vi kom inte upp så sov väl till 11-snåret och så tog vi det lugnt hela dagen. Var jätteomotiverade till handling så vi gick bara till Willys och handlade en stund, blev ingen mer träning än den promenaden och därefter lagade vi pannkakor, gjorde oss i ordning och stack bort till Totte för fest där några av Älmhultarna var med och Viktor hade med sig sina hockeypolare - Erik och Jim, som båda e riktigt goa. Var mycket folk på Stallet också, men några från förfesten kom inte in så lite tråkigt. Dansade massa med Keso, Jojje och Becca och som vanligt skadades jag på dansgolvet - denna gång blev jag på något sätt knockad i bakhuvudet av en gigantiskt lång tjej så mådde lite illa ett tag.
Köpte en pommes på hemvägen och somnade som en stock.
Fredag blev en bra dag!

Lördag 19/2 låg vi kvar i sängen till 12!! Underbart skönt och sedan belönade vi oss med scones. Spelade sedan massa med AoE och åt fiskpannetter och pommes till kvällsmat och mös med film. Blev en gosedag, bara han och jag och massa med kärlek!

Söndag 20/2 blev däremot en mer nyttodag. Vi gick på gymmet, darling handlade medan jag pluggade, vi städade och tvättade eftersom en maskin under torsdagen blivit mongo och inte blivit ren och vi gav oss på att göra LAMMBOG i ugnen!! Helt ny upplevelse men det blev faktiskt gott måste jag säga :)
Kvällen avslutades med en riktigt god efterrätt av hallonsabayonne med vit-choklad-glass och film. MYYYYS!

Månag 21/2
Började dagen bra, inga problem, läste kurslitteratur innan lektionen, ny kurs som har startat nu men sen gick de utför. Under föreläsningen fick jag fruktansvärd mensvärk som inte släppte förrän ja kom hem och fick trycka i mig tablett och knyta fast värmepåsen på magen med min halsduk. Blev mat och filmen Social Network som handlar om hur Facebook uppstod och värken blev bara lågt molande men istället slog en enorm trötthet till så jag gick och lade mig och sov dryga timmen. Steg upp helt genomsvettig och började snart frysa. Tvingade i mig gröt och macka och Viktor åkte iväg till träningen medan jag fortsatte frysa och svetta så kollade tempen, nog fan har jag feber. Vad är meningen med feber, mensvärk och trötthet på samma dag???? Och just idag. Min salsa börjar ju ikväll!!! Ska börja dansa salsa på måndagar 21-22 (eventuellt till 23 om jag ska gå fortsättningskursen samtidigt) med Becca.....
Är ju  helt slut, vettesjutton hur det kommer att gå.
Borde: diska, träna och plugga men vad gör jag? Inget, för de orkar jag inte!!



yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: