Dessidessan

Livet med hjärntumör

Week of Study

Kategori: Allmänt


För exakt en vecka sedan satt jag här vid datorn och skrev om att jag hade en hel dag med plugg framför mig. Den dagen var grymt effektiv - jag skrev 1303 ord den dagen! :) Satt från halv tolv på dagen till kl 24 på kvällen och Viktors lag vann den bortamatchen de hade då med 6-2 mot HC Wettern.

Denna vecka har plugget varit sådär. Måndagen pluggade jag en del faktiskt men det gick inte så snabbt eftersom jag var helt borta i huvudet från dagen innan plus att jag åkte iväg för o ordna pass o med avbrott kommer man av sig. Pluggade på biblioteket på tisdagen, vilket inte gick sådär jättebra på grund av att det är för jävla högljutt där. Diskuterade igenom min uppsats med Thomas, så långt han hade hunnit rätta. Satt med hans rättning på kvällen som tog en hel del tid.

Glömde mitt usb-minne hos honom under genomgången så onsdagens plugg gick åt skogen i och med att jag aldrig kom igång. Jag läste men skrev inget alls. Myste istället med min älskling som fått en lårkaka under tisdagens träning och därmed stannade hemma hos mig på kvällen. Han satt mest o stönade för att han hade ont dock. :P
Jag hade även en bostadsintervju i Köln. Var hos två killar (den tredje killen flyttar ut). Var jättenervös inför den men det gick bra.

På torsdagen pluggade jag litegranna, hade möte med Olympenfolk och fixade med darlings bil. Rulla igång den och åka o köpa nytt batteri och sedan såg vi tillsammans ifrån läktaren hans lag - Linné Hockey mot Rydaholm. Blev en vinst till Linné Hockey men tycker inte att det var någon vinst att hurra över. Bättre kan de :)


Fredagen innebar lite plugg, hämta passet och fixa lite saker. Hade en till bostadsintervju på kvällen och det boendet kändes helt rätt så efter prat med mamma och Viktor så slog jag till och sa att jag ville ha det. Fick det och cirka en timme senare fick jag ett mail "tyvärr måste vi tacka nej till dig för vår hyresvärd vill träffa hyresgästen personligen". Känns lite bullshit, vem fan pratar med sin hyresvärd klockan 23 på en fredagkväll o har inte kollat upp sådant innan????? Blev riktigt ledsen....
Hade inte Erik och Markus ifrån Vs lag varit på besök och ville ha med oss ut (vi kom dock inte ut för vi var för sena iväg och det var fullt på Stallarna) så hade jag nog satt mig o gråtit... :O

Haha igår - lördag - vaknade inte jag förrän halv elva. Redan där sprack vår planering som vi gjort upp dagen innan. Sen gjorde vi en ny planerning för dagen men stannade kvar i sängen för länge - till 13.00 - så även den sket sig så till slut slöt vi planera. Satt i soffan såg på skidor, gjorde pizza, såg Twilight, Harry Potter och sen gick vi o lade oss med en hög TP-frågor. Personligt latningsrekord tror jag att jag slog :P


Som sagt, nu ska det bli plugg. Har fått ihop sammanlagt 865 ord denna vecka plus söndagens 1303 ord, idag hoppas jag på något liknande.

Ha de gutt
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: