Dessidessan

Livet med hjärntumör

Översättningstenta och julfest

Kategori: Allmänt

I fredags pluggade jag och darling på ganska bra efter att ha unnat oss en sconesfrukost. Vi pluggade på nästan hela dagen och jag övade ord samt läste CDU:s regeringsprogram som faktiskt kändes mycket lättare att analysera än Moderaternas så kände mig positivare inställd än på länge.

Vi gosade på kvällen, knappade mellan idolfinalen och en film på ettan som det slöt med att båda två satt och grät till. Handlade om en tjej vars mamma var cancersjuk och så föll dottern för dåliga vanor med mera. Sjukt rörande film. :P
Amanda Fondell vann idol. Vet inte vad jag har att säga om det. Jag ville ju att Molly skulle vinna men mellan Amanda och Robin så var valet Amanda.

Hade en väääääldigt dålig natt i fredags. Var nervös så tog lång tid innan jag somnade och lagom när jag somnat vaknar jag av att grannen smäller igen sin dörr ute i korridoren så att hela vår lägenhet skakar. Kunde sen inte somna om på ett bra tag och det var klockan 00.30. Lyckades iaf till slut men vaknade åter kl 5.08 när samma granne smällde igen dörren igen. De sjuka e bara att typ någon sekund efter smällen så plingade det dessutom på vår dörr så man vaknade till helt och hållet men ingen fanns i korridoren att slå sönder och samman för detta brutala sätt att väcka någon på. Kokade av ilska och somnade inte förrän sju igen, bara låg och vände och vred på mig och tänkte på tyska ord. Så fick ju en timme sömn till mellan sju och åtta men var helt slut när jag klev upp och det kändes under tentan kan jag säga.

Tentan då. Vår lärare hade ju sagt att den skulle vara jättelätt o att alla skulle klara den. Okej, den var lätt konstruktionsmässigt, där var det inga problem alls. Men ordmässigt - NEJ! Hur sjutton ska man tycka att man ska kunna ett uttryck som: "inte sky några medel".. Nåja, förhoppningsvis klurade jag ut en egen version tillräckligt bra för de så att jag får så pass många minus att jag ändå håller mig inom gränsen. Kände mig väldigt negativ direkt efteråt men nu tror jag nog att de räckt till för jag vill då inte göra omtenta.

Efter tentan kollade jag lite på boende, daglig syssla numera, sen gick jag och V en sväng på stan. Fick dock köra med bilen väldigt länge för att batteriet var dött. Älskar att gå på stan o hålla V:s hand. Det är sjukt mysigt!

Kom hem och han lagade stuvade grönsaker och bacon medan jag valde kläder inför kvällens julfest med Olympen.

Julfesten på Rasken var jättemysig måste jag säga. Kul att så många trots allt var där och vi hade en trevlig kväll, minglade runt, åt julmat och pratade om allt och inget men största ämnet runt borden var nog träning, en bunt träningsgalna människor - kan det bli annat? :P

Efter julfesten försökte jag mysa lite med V och en film men höll på att somna så tappade fokus o började ordna med annat för o hålla mig vaken så vi gick o lade oss istället.

Har sovit som en STOCK i natt!! Bästa natten på flera månader, har inte vaknat alls. Jo vaknade en gång imorse när jag drömde och slog ut armen och rev ned halva nattduksbordet och väckte både mig och Viktor. Viktor frågade vad jag gjorde och jag svarade att jag drömde o att jag skulle berätta senare o sen sov jag igen. :P Hade drömt att jag slog till en unge som var dum mot Casper och Casper hoppade längdhopp i gutavallen och var jätteduktig, med mera med mera. Ni skulle bara veta vilka drömmar jag drömmer och hur långa de är och hur detaljrikt jag i princip alltid kan berätta dem om jag berättar dem så fort jag vaknar :P

Idag är Viktor iväg med hockeyn. De ska spela mot HC Wettern så han kommer väl hem runt 12-tiden i natt så hela dagen ägnar jag till uppsatsen från och med att jag bloggat färdigt :) Hell yeah, är faktiskt taggad. Ska bara veta vilken ände jag ska börja i. :)


Gästande fotbollslongjör
(hur sjutton stavas det?) på julfesten


Några i VUGIs styrelse där ju också jag sitter
Marknadsföringsansvarige Jenny, Ordförande Martin och Kassör Caroline

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: