Dessidessan

Livet med hjärntumör

Misstänkt magkatarr

Kategori: Allmänt


Har ett par dagar nu haft väldigt svårt för mat och matlukt från och till och haft brännande ont i magen. Det började första gången helgen den 18:e och sen har det kommit då och då. Har inte riktigt tagit det på allvar eftersom jag är ganska stressad just nu. Igår däremot blev det värre och värre under hela dagen. Kvällsmaten åt jag upp kanske hälften av och fick tvinga i mig varenda liten tugga. På kvällen försökte jag lugna mig med en kopp te, den blev halvdrucken, satt till slut och skakade inne på toan och ringde mamma för att jag mådde så illa och ville spy.

Ringde sjukvårdsupplysningen, beskrev mina symptom: Brännande känsla i mitten av magen mellan revbenen, starkt illamående, smärtor i magen, fryser, svettas och kan rapa och då släpper brännandet i cirkus fem sekunder för att sedan börja på nytt igen. Orolig i magen och slut i kroppen. Fick svaret, drick a-fil, köp detta (någon medicin), håll koll så att du inte får feber och att smärtan inte rör sig mot höger o nedåt för då får du åka in till lassis.

La på, frös som en dåre, gick in i sängen och låg o skakade, småskrek och grät tills V kom hem och slöt mig i sina armar, värmde värmepåse åt mig och tvingade i mig fil.
Låg sedan länge länge väldigt lugn när vi gjort oss iordning för sängen och till slut kändes det tillräckligt okej för att kunna somna....

Har idag varit väldigt öm i magen, brännandet kommer och går och illamåendet likaså.

Har försökt plugga, inte kommit någon vart. Haft en intervju för Olympen. Handlat med darling så att vi kunde handla medicinen och då handlade vi även massa roligt som vi ville unna oss i form av konstig frukt :P


Mår sådar igen. Bra. Med tentavecka, tenta på lördag - översättning, och borde skriva uppsats och julfest m.m detta känns super. NOT!
C-uppsatsen är det känslomässigt jobbigaste uppgiften jag behövt slutföra i hela mitt liv. Jag har ångest, stressad, ingen disciplin, tycker inte det är kul för fem öre - åker bergochdalbana varje dag.....


Köpte Pepino, Granatäpple, Charimoya och Charonfrukt


Sönderskuren Charimoya, skalad och dess kärnor.
Smakade som väldigt sött päron.... :)


Stort tack till min älskling, utan honom skulle jag inte ens kommit upp ur sängen imorse. Bokstavligen eftersom han kom tillbaka efter lektionen och la sig hos mig o somnade o började snarka enormt mkt så att jag till slut flydde ur sängen :P:P:P men ur en mer kärleksmässig syn så hade jag inte orkat resa på mig om inte han hade funnits där! Jag älskar dig Viktor!!!♥

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: