Dessidessan

Livet med hjärntumör

Boende i KÖLN :)

Kategori: Allmänt


Jösses Amalia vilken helg och dag dessutom.....

Fick ju i lördags ett ja på ett boende till Köln och sen kort därpå fick jag ett mail från en person med samma namn som sade att jag inte fick boendet. Glad i hågen, två snabbt druckna vinglas och lite bråttom för att vi skulle med ut så tittade jag inte så noga vem mailet var ifrån förutom att det var från en Manuel. Blev sjukt ledsen och vart deppig hela helgen för de.

Idag
har jag upptäckt att det inte var från samma Manuel, vars rum jag tagit. :P Så jag har alltså boende till Köln.
Har dock inte hört av Manuel något mer så jag hoppas inte att jag blir lurad men vi sa att vi skulle höras efter helgen så det ska nog inte vara något problem.

Hur klantig får man lov att bli? Nåja, Carro muntrade upp mig med att säga att vi ju redan visste att jag är klantig - hum! :P

Igårkväll fick jag svar ifrån killarna som jag hade en intervju med - de hade bestämt sig för mig.
Idag fick jag svar ifrån en tjej vid namn Inga som också hade bestämt sig för mig.

Så idag har jag suttit och mått skit för att jag trodde att jag var tvungen att bestämma mig mellan de boendena. Ett boende som var 3700kr billigare sammanlagt än de andra men som mamma o Viktor satt griller i huvudet på mig om att de kanske inte var de bästa boendet.

Nu sitter jag här med en konstig magkänsla - glad för att jag har boende samtidigt som jag undrar om jag gjort rätt val mellan dessa tre.

Men att säga nej till det jag tagit när jag vet att de avbokat intervjuer de skulle ha på lördagen känns definitivt inte rätt. SÅ rummet är taget och jag har boende. Ska bara få svar ifrån dem så vi kan bestämma allt.... :)

Ska bo i en relativt liten tvåa med Joyce. Jag har sovrummet och hon har vardagsrummet som sitt sovrum. Men det är relativt okej hyra och jag får flytta in den 27e januari när flyget kommer fram samt att jag får stanna kvar till 15e maj så behöver inte stressa ut, vilket jag hade behövt på alla andra ställen. Så Viktor kanske kan komma upp o va där några dagar innan vi åker hem. De hade varit mys :)

Uppsatsen blev inte jättemkt skriven på idag med tanke på valet och kvalet och dilemmat jag haft idag.
Bättre lycka imorrn på förmiddagen när jag ska skriva fram till tolv.

Sen gäller stor julstädning av lägenheten, packning med mera... :) På tisdag åker vi till Oskarshamn för att åka med båten till Gotland!! :)


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: