Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mailat med Herr Sandel

Kategori: Allmänt



I en ensam tom och mörk lägenhet endast belyst med datorns vita sken och skrivbordslampans skarpa gula belysning satt en gång en student på sin kontorsstol från klockan 18 till närmare 22.30 utan att röra sig ur fläcken.
När hennes ända så började ömma och påminna om att klockans lilla visare flyttat sig väl mycket så började den stackars studenten inse att hon skulle få ge upp för denna kväll.

Suckande och stånkande reste hon sig därför upp ur stolen och gick och lade sig..


Okey kanske inte riktigt så. Men har iaf suttit så länge med artikeln och försökt luska ut hur jag ska sammanfatta den. Rubriken är hemskt missledande för jag tycker inte den handlar så mycket om abort och homosexualitet vilket nu alla förväntar sig att vi kommer att berätta om.
Har haft enorma problem med ett ord bracket/bracketing som förekommer på 27 ställen i en text på 17 sidor och 8 ggr på en sida och någon bra översättning finns inte för det. Så vad gör man då? Jo, man vänder sig till författaren och nog sjutton gjorde jag det. Skrev ett mail till Sandel, känd filosof, och frågade vad det betydde och dra mig baklänges, jag fick ett svar nu någon minut innan tio, coolt! :P
Hans svar redde dock inte ut helt för det känns som om ordet används med olika betydelse här och var.

Men jag orkar inte riktigt mer. Sandra kommer hit imorrn så vi kan skriva ihop sammanfattningen tillsammans, hoppas hon lyckats få ihop något för hon tog på sig den svåra artikeln.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: