Dessidessan

Livet med hjärntumör

Dietistbesök

Kategori: Allmänt



Torka tårarna, ta en bit choklad, bita ihop och fortsätta kämpa.....



- Var ju vid dietisten idag...
Blev ditskickad när jag bad om en diagnos för min mage hos läkaren.
Fick dock inte höra något där som jag inte redan vet. Möjligen mer konkret fakta om vilken typ av mat jag ska undvika respektive äta. Hon ska dock försöka få fram en fastställd diagnos.

Känner mig jättedeppig, det känns så hopplöst. Leva med detta. Kämpa med detta. Hur står 20% av befolkningen ut med dessa besvär?

Om jag bara kunde få sova ordentligt. Med mer sömn och bättre sömn skulle man ju i alla fall orka kämpa mer men sömnproblem hör ju också ihop med IBS så det ska man ju också lära sig leva med. Sömnproblem, magproblem, jag orkar inte.

Kom hem och lyckades inte hålla tillbaka tårarna. Sjönk ihop i en hög på sängen och drog täcket över huvudet och låg där tills luften tog slut och jag var tvungen att titta fram.

Nu tar jag en bit choklad och fortsätter kämpa.
Mycket att göra idag.

yours truly
Dessidessan

JAG VILL SOVA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: